شنبه 23 اردیبهشت 1396 / 13:47|کد خبر : 2519|گروه : فرهنگي

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی در بانه افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی در بانه افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی شهرستان بانه پیش از ظهر امروز، با حضور مسئولین در طبقه همکف اداره میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری شهرستان بانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، پیش از ظهر امروز نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی شهرستان بانه بمناسبت هفته مشاغل و  با حضور سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه، معاون سیاسی فرماندار و جمعی از  مسئولین محلی و علاقمندان به حوزه صنایع دستی در طبقه همکف اداره میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری شهرستان بانه افتتاح شد.

سعدالله رحیمی خواه، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مذکور، بمناسبت هفته مشاغل و  در راستاى معرفى توانمندي هاى شهرستان بانه در زمینه صنايع دستى  و  همچمین با هدف توسعه و ترویج اشتغال این رشته برپا شده است.

وی  افزود: نمایشگاه توانمدی های صنایع دستی شهرستان بانه در 9 رشته شامل  رشته های: معرق كارى، نازك كارى، اروسی سازى، سفالگرى، سوخته نگارى، شالبافى، گيوه بافى، گليم و جاجيم بافى برپا شده است.

رحیمی خواه خاطرنشان کرد، در این نمایشگاه 7 هنرمند شاخص شهرستان بانه در حوزه کار با صنایع چوب و سایر صنایع بومی محلی این شهرستان ، بیش از   100  اثر هنری خود را در  رشته های مذکور به معرض دید علاقمندان گذاشته اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی صنایع دستی به عموم مردم بعنوان یک شغل و منبع درآمد و همچنین احیای صنایع دستی بومی محلی شهرستان بانه در راستای ترویج و توسعه این صنعت عنوان کرد.

 وی گفت: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی و بومی منطقه بویژه  روستاهای بخش آرمرده در حوزه شالبافی و گلیم بافی عرضه می شود که بهترین فرصت برای معرفی توانمندی و ظرفیت‌های شهرستان بانه در حوزه صنایع دستی است.

رحیمی خواه اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمات و نمایشگاه‌های توانمندسازی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال ارزان و پایدار در راستای تحقق شعار سال باشد.

گفتنی است که نمايشگاه مذکور  از امروز 23 اردیبهشت ماه  لغايت 28 همین ماه به مدت ٦ روز در دو نوبت صبح و عصر پذيراى علاقمندان خواهد بود.

لازم به ذکر است که ساعات بازديد این نمایشگاه در نویت صبح از ساعت ٨:٣٠ الى ١٢:٣٠ظهر و در نوبت عصر از ساعت 16 لغایت 20 می باشد.



برچسب ها :

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستیبانهافتتاحآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی