شنبه 23 اردیبهشت 1396 / 17:30|کد خبر : 2520|گروه : اقتصادي

صنعت زنبورداری در بانه توسعه می یابد

صنعت زنبورداری در بانه توسعه می یابد

صنعت زنبورداری در بانه توسعه می یابد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که شهرستان بانه در حوزه پرورش زنبور عسل دارد، لذا صنعت زنبورداری در این شهرستان توسعه می یابد.

کریم شریفی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، ا اعلام این موضوع اظهار داشت:با توجه به اینکه سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است لذا اجرای فعالیت هایی که منجر به تحقق شعار سال شود از اولویت های جهاد کشاورزی بانه در سالجاری می باشد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارگیری در مهر ماه سال 95 از وضعیت زنبورداری شهرستان بانه، 222 نفر فعال  در این حوزه که بیش از 11 هزار کلونی را اداره می کنند وجود دارد که این تعداد افراد سالانه بیش از 80 تن عسل  مرغوب را در بانه تولید می کنند.


مدیر جهاد کشاورزی بانه خاطرنشان کرد،  بررسی وضعیت پرورش زنبورعسل در بانه به عنوان یکی از ظرفیت های مناسب این شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است که با  حمایت های همه جانبه دولت می تواند نقش بسزایی در تولید و اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

شریفی تصریح کرد: جهاد کشاورزی بانه با برپایی کارگاه های آموزشی برای زنبورداران، در اختیار نهادن کلونی های رایگان و یا با در اختیار تسهیلات ارزان قیمت  برای آن دسته از زنبوردارانی که دارای پروانه زنبورداری بوده و بصورت حرفه ای به این کار اشتغال دارند، صنعت زنبورداری را در بانه توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد، در همین راستا امسال 200 کلونی رایگان در بانه در اختیار زنبورداران دارای مجوز این شهرستان قرار خواهد گرفت که سهم هر زنبوردار از این طرح  حداقل 3 کلونی رایگان می باشد.

 شریفی یادآور شد که عسل بانه لحاظ شرایط آب و هوایی منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده بطوريكه یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های تولید شده در بین  شهرستان های زاگرس نشین ااست كه در بازار مصرف مشتریان ویژه‌ای دارد.



برچسب ها :

کولونی رایگانزنبور عسلبانهاقتصاد مقاومتیتولیدآرباباخبراشتغال

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی