دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 / 09:39|کد خبر : 2524|گروه : اقتصادي

پیش بینی برداشت 8 تن محصول کلزا از مزارع بانه

پیش بینی برداشت 8 تن محصول کلزا از مزارع بانه

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 8 تن محصول کلزا از مزارع این محصول در شهرستان بانه برداشت شود.

کریم شریفی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال حدود ده هکتار از مزارع شهرستان بانه در بخش های مختلف این شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفته است.

وی افزود: سال گذشته میزان برداشت کلزا در هر هکتار 600 کیلوگرم بود که خوشبختانه امسال طبق بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بانه و برآورد آنها از وضعیت موجود؛ پیش بینی می شود امسال با افزایش دویست کیلو در هر هکتار میزان برداشت این محصول به 800 کیلوگرم در هر هکتار افزایش یابد که در مجموع انتظار می رود امسال 8000 کیلو گرم کلزا معادل 8 تن از این محصول در مزارع بانه برداشت شود.

شریفی همچنین از کاشت نوع دیگری از دانه های روغنی با نام "کامیلینیا" برای اولین بار در شهرستان بانه نیز خبر داد و گفت: امسال این محصول برای نخستین بار و بصورت آزمایشی در روستای "کوخ حسن کورده" از توابع بخش آرمرده در سطح یک هکتار اجرا شده است که امیدواریم شاهد بهره وری موفق این محصول نیز در شهرستان بانه باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد تنوع محصولات زراعی در شهرستان بانه بودیم بطوریکه امروز کشاورزان این شهرستان علی رغم کاشت گندم و جو بعنوان محصولات اصلی به کاشت سایر گونه های دارویی؛ گیاهی و خوراکی نیز در سهرستان اشتغال دارند.

وی خاطر نشان کرد؛ کاشت گل محمدی در روستای سیاحومه بعنوان گیاه خوراکی و دارویی ، کشت سیر و زعفران از دیگر محصولاتی است که در چند سال گذشته در شهرستان بانه از جمله تنوع محصولات زراعی این شهرستان است که با اقبال کشاورزان مواجه شده است.

وی؛ کیفیت محصول زعفران در شهرستان بانه را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد : طبق نتایج بعمل آمده از بررسی و آزمایشات کارشناسان، زعفران بانه با محصولات این گونه گیاهی که در خراسان کشت می شود از لحاظ کیفیت برابری می کند.



برچسب ها :

کلزابانهارباباخبرمزارعکشاورزیزعفرانتنوع محصولات کشاورزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی