دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 / 09:58|کد خبر : 2525|گروه : سياسي

4 پروژه اشتغال زایی در راستای حمایت از زندانیان در بانه به بهره برداری می رسد

4 پروژه اشتغال زایی در راستای حمایت از زندانیان در بانه به بهره برداری می رسد

رئیس اداره زندان شهرستان بانه از افتتاح 4 پروژه اشتغال زایی به منظور حمایت از زندانیان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

"حیدر رحیمی" صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است و همواره یکی از اولویت ها و سیاست های کاری زندان بانه بحث خود کفایی و اشتغال زندانیان بوده است لذا از این رو به موضوع اشتغال برای زندانیان این شهرستان برنامه و تدابیر ویژه تری در مقایسه با سنوات گذشته اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال زندانیان در دو حوزه بیرون از بند و داخل بند مورد توجه می باشد افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان شهرستان بانه به مشاغلی همچون شال بافی؛ قالی بافی؛ معرق کاری و خیاطی در درون بند اشتغال دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد؛ علی رغم مشاغل داخل بند عده ای از مددجویان زندان بانه نیز در بیرون از محوطه زندان در کارگاه کارواش و بلوک زنی که توسط اداره زندان و مشارکت بخش خصوصی برای مددجویان این اداره ایجاد شده است اشتغال دارند.

رئیس اداره زندان بانه تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب که به موضوع اشتغال تاکید دارد و در راستای تحقق شعار سال 4 پروژه اشتغال زایی برلی زندانیان بانه در بیرون از بند نیز در حال احداث و تکمیل می باشد که در آینده نزدیک و به احتمال زیاد همزمان با هفته قوه قضائیه و با حضور مسئولین استانی به بهره برداری خواهد رسید.

رحیمی؛ توسعه کارگاه بلوک زنی؛ افتتاح غذاخوری در ورودی شهر بانه؛ بهره برداری از کارواش و کارگاه تولید روکش صندلی را از جمله این پروژه ها برشمرد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه ها سه میلیارد ریال هزینه در برداشته است گفت: با افتتاح از پروژه های مذکور زمینه اشتغال سی نفر از مددجویان این اداره فراهم خواهد شد.

 رئیس اداره زندان بانه در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه دوم زندان شهرستان بانه در بین سایر شهرستان های استان کردستان بعد از شهرستان سقز در سال 95 نیز خبر داد و گفت: اجرای شاخص های ارزیابی شده در بخش های فرهنگی؛ اشتغال؛ بهداشت و درمان و فعالیت های اجتماعی از دلایل این انتخاب بوده است.

رحیمی آزاد سازی سیزده نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان را از جمله مهمترین اقدامات این اداره در حوزه فعالیت های اجتماعی در طول سال گذشته عنوان کرد.



برچسب ها :

اشتغالپروژهبانهحمایت از زندانیانرئیس اداره زندان بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی