چهارشنبه 3 خرداد 1396 / 11:49|کد خبر : 2549|گروه : سياسي

فتح خرمشهر نماد وحدت و انسجام نیروهای مسلح کشور بود

فتح خرمشهر نماد وحدت و انسجام نیروهای مسلح کشور بود

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه امروز صبح در مراسم گرامیداشت سالروز فتح و آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر نماد وحدت و انسجام نیروهای مسلح و ایمان رزمندگان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز همزمان با سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر مراسم گرامیداشتی به همین مناسبت و با حضور امام جمعه؛ فرماندهان نظامی و انتظامی؛ معاون فرماندار؛ مسئولین نهادهای دولتی و غیر دولتی؛ خانواده معظم شهدا و جمعی از یگان های نظامی در میدان صبحگاه مشترک سپاه بانه برگزار شد.

سرهنگ رضا کتابعلی معاون هماهنگ کننده سپاه بانه در این مراسم؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هست سال دفاع مقدس؛ فتح خرمشهر را از بزرگترین افتخارات مردم ایران دانست و اظهار داشت: رژیم بعثی وقتی وارد خاک خرمشهر شد انتظار  داشت: ظرف چند ساعت تمام شهر را به تصرف خود در بیاورد که با مقاومت جانانه مردم این شهر مواجه شد.

وی افزود: رژیم تا بن دندان مسلح بعث هرگز در مخیلیه خود هم راه نمیداد که با مقاومت نیروهای مردمی مواجه شود بطوریکه 35 روز تمام مردم خرمشهر با تجهیزات اندک توانستند نیروهای بعثی را در پشت دروازه های شهر نگاه دارند.

سرهنگ کتابعلی با اشاره به مراحل فتح و آزادسازی خرمشهر گفت: از زمان سقوط خرمشهر تا آزادسازی آن 4 مرحله عملیات صورت گرفت که مهمترین آن عملیات الی بیت المقدس بود که با وحدت و انسجام نیروهای مسلح آن روز که متشکل از سپاه و بسیج بود خرمشهر عزیز از دست متجاوزان بعثی آزاد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه؛ ایمان و استقامت رزمندگان اسلام؛ رهبری حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی؛ نوع آوری رزمندگان در طرح عملیات ها و از همه مهمتر وحدت و انسجام سپاه ارتش در جریان عملیات ها را از مهترین عوامل فتح خرمشهر برشمرد.

وی خاطر نشان کرد؛ اگر چه بررگترین دستاورد عملیات الی بیت المقدس آزادسازی خرمشهر بود اما با فتح خرمشهر روند جنگ تغییر کرد و موجب شد تا دشمن بیش از پیش به قدرت و توانایی های رزمندگان پی ببرند.

سرهنگ کتابعلی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس مملو از خاطرات تلخ و شیرینی است که همه این خاطرات یادآور ایمان و رشادت های رزمندگان اسلام و پایمردی ملت بزرگ ایران در برابر ناملایمات و استکتبار جهانی است.



برچسب ها :

معاون هماهنگ کممده سپتهبانهفتح خرمشهرنیروهای مسلحوحدت و انسجام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی