جمعه 5 خرداد 1396 / 19:02|کد خبر : 2556|گروه : سياسي

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان:

حماسه فتح خرمشهر در تاریخ 200 سال گذشته ایران بی سابقه است

حماسه فتح خرمشهر در تاریخ 200 سال گذشته ایران بی سابقه است

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان، در جمع نمازگزارن بانه ای اظهار داشت: حماسه فتح و آزادسازی خرمشهر در تاریخ 200 سال گذشته ایران بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار آربابا خبر،سرهنگ ابراهیم حسینی، رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان، ظهر امروز در مسجد جامع شهرستان بانه پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و دیدار او با سران صعودی اظهار داشت: امروزه آمریکا بعنوان بزرگترین حامی رزیم اشغالگر صهیونیستی به هر دری می زند تا امنیت اسرائیل را در منطقه تامین کند.

وی افزود: از این رو آمریکا با دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی و ترویج اختلافات عقیده ای در صدد راه اندازی یک جنگ تمام عیار مذهبی در بین مسلمانان است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار یک هدف بیشتر از این توطئه ندارد و آن هم شکستن جبهه های نبرد و مقاومت منطقه علیه اسرائیل که " ایران، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین اشغالی" بزرگترین این جبهه ها می باشند است تا با شکستن و تضعیف جبهه های مقاومت، امنیت اسرائیل را در منطقه تامین کند.

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان خاطرنشان کرد، مسلمانان بایستی با حفظ اتحاد، انسجام و همدلی با یکدیگر که بزرگترین آموزه دین مبین اسلام و خواسته پیامبر اسلام(ص) از امتش می باشد مانع تحقق این توطئه بزرگ دشمنان دین و اسلام شوند.

وی در ادامه سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر را نیز تبریک گفت و افزود: فتح خرمشهر همانطور که امام راحل فرمودند تنها فتح خاک نبود بلکه فتح تمام ارزش های اسلامی بود و این حاکی از ارزش و اهمیت این پیروزی داشت.

سرهنگ حسینی، با بیان اینکه حماسه فتح و آزادسازی خرمشهر را می توان از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد گفت: در مرحله اول ایستادگی جانانه مردم خرمشهر در برابر تجاوز ارتش تا بن دندان مسلح بعثی و معطل گذاشتن این ارتش به مدت 35 روز تمام پشت دروازه های شهر و همچنین تشکیل قرارگاه مشترک بین فرماندهان ارتش و سپاه برای باز پس گیری خرمشهر و در نهایت آزادسازی و فتح کامل خرمشهر از رژیم بعثی بود که بهت و حیرت همه کارشناسان و تحلیل گران نظامی جهان را از این عملیات بر انگیخت.

وی با اشاره به سوابق اشغال خرمشهر در تاریخ قبل از انقلاب یادآور شد، در دوران پیش از انقلاب نیز چندین بار خرمشهر به اشغال متجاوزان در آمده که هر بار بر اثر بی کفایتی شاهان ایران به بهای گزاف و اعطای امتیازات فراوان باز پس گرفته شد اما در تاریخ دفاع مقدس این شهر اشغال شده در اثر غیرت، ایمان ، اتحاد و همدلی نیروهای مسلح با اقتدار کامل از چنگال متجاوزان یازپ گرفته شد که در تاریخ 200 ساله اخیر این کشور بی نظیر بوده است.

رئیس ستاد کتگره 5400 شهید استان کردستان، خاطرنشان کرد، فقط در تاریخ دفاع مقدس است که بواسطه ایستادگی ملت قهرمان و تلاش نیروهای مسلح حتی یک وجب از حاک جمهوری اسلامی ایران به تصرف دشمن در نیامد و اگر نگاهی به تاریخ دویست سال گذشته این کشور کنیم خواهیم دبد که در اثر بی کفایتی شاهان ایرانی بالغ بر یک میلیون هکتار از جغرافیای ایران از این کشور جدا شده است.

وی در پایان از حضور پر شکوه و مشارکت حداکثری مردم کردستان بویژه شهر مرزی بانه تقدیر کرد و گفت: این حضور حاکی از عشق و وفاداری ملت کرد به اسلام، قرآن و انقلابشان است که جای نقدیر دارد.

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

سرهنگ ابراهیم حسینیستاد کنگره 5400 شهید استان کردستانبانهنماز جمعهجبهه مقاومترژیم صهیونیستیجنگ عقیده ای

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی