یکشنبه 7 خرداد 1396 / 14:50|کد خبر : 2558|گروه : اجتماعي

رئیس کمیته امداد بانه خبر داد:

اطعام ده هزار نیازمند در بانه طی ماه رمضان

اطعام ده هزار نیازمند در بانه طی ماه رمضان

رئیس کمیته بانه با اشاره به برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: رمضان امسال ده هزار نفر از نیازمندان و مستمندان این شهرستان اطعام می شوند.

جلال خلیلی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بانه؛ صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر؛ با اعلام این موضوع اظهار داشت: هر ساله در راستای استمرار سنت های حسنه اسلامی در ماه پر خیر و برکت رمضان، طرح هایی با مشارکت خیرین در کمیته حضرت امام خمینی (ره) شهرستان بانه اجرا می شود.

وی افزود: طرح اطعام نیازمندان در سه مرحله شامل: طرح اکرام ایتام؛ طرح مفتاح الجنه و طرح رحمت در قالب کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از جمله طرح هایی است که در ایام پر  خیر و برکت ماه رمضان با مشارکت کمیته امداد و خیرین نیک اندیش در سطح شهرستان بانه اجرا خواهند شد.

خلیلی خاطر نشان کرد؛ امسال ده هزار نفر از نیازمندان و مستمندان شهرستان بانه در سطح شهر و روستا در قالب طرح اطعام نیازمندان؛ در سه مرحله بصورت پخت و سرو غذای گرم در اماکن مذهبی؛ فرهنگی و روستاها در قالب افطاری؛ توزیع غذای گرم درب منازل و یا به صورت توزیع سبد مواد خوراکی جیره خشک (برنج؛ روغن؛ گوشت و حبوبات) اطعام خواهند شد.

مدیر کمیته امداد بانه در ادامه به طرح" اکرام ایتام " نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح کمیته امداد امام خمینی بانه از طر یق حامی یابی از بین افراد خیر سطح شهرستان و یا افراد غیر بومی سعی می کند بخشی از تعهد و تکفل هزینه های معیشتی ایتام را از طریق این حامیان بصورت ماهیانه با پرداخت حداقل مبلغ 300 هزار ریال تامین کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 360 یتیم تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) بانه هستند یادآور شد؛ 1100 حامی تکفل این ایتام را بر عهده دارند که 850 نفر از این حامیان غیر بومی هستند.

خلیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیست نفر از ایتام شهرستان بانه بدون حامی هستند؛ لذا امیدواریم در این ماه پر از خیر و برکت رمضان برای این تعداد یتیم نیز حامیانی از بین افراد خیر و نیکوکار پیدا شده و با حداقل پرداخت ماهایانه 300 هزار ریال در تامین معیشت و کمک هزینه های زندگی این ایتام سهیم باشند.

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بانه طرح مفتاح الجنه در قالب بازدید نیکوکاران و خیرین  از خانواده نیازمندان به منظور مساعدت و دلجویی از این عزیزان و همچنین اجرای طرح رحمت به صورت  کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و تلاش برای بازگرداندن آنان به آغوش گرم خانواده با همکاری ستاد دیه را از دیگر برنامه های کمیته امداد بانه در ماه رمضان برشمرد.

 



برچسب ها :

کمیته امدادبانهآرباباخبراطعام نیازمندانماه رمضان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی