چهارشنبه 10 خرداد 1396 / 17:11|کد خبر : 2559|گروه : اجتماعي

دانشگاه جدید آزاد اسلامی بانه مهرماه امسال افتتاح می شود

دانشگاه جدید آزاد اسلامی  بانه مهرماه امسال افتتاح می شود

رئیس مجمع خیرین دانشگاه‌ساز شهرستان بانه گفت: ساختمان دانشگاه آزاد واحد اسلامی بانه در زمینی به مساحت ۳هزار و ۲۰۰ متر در حال احداث است که در مهرماه سال‌جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، یحیی یونسی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خیرین دانشگاه‌ساز شهرستان بانه و مریوان که در محل سالن  اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین بانه، یک مجموعه فرهنگی از لحاظ بالاترین سطح خیر نسبت به تعهدات استانی در عرصه‌های فرهنگی و آموزشی است و این امر موجب افتخار ماست.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه از لحاظ فضای آموزشی، با مشکلات زیادی رو به رو است، افزود: در چند سال اخیر در بسیاری از محلات این شهرستان مدرسه و مکان آموزشی چندانی وجود نداشت و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به طی کردن مسافت‌های طولانی بودند که این امر منجر به ساخت یک مدرسه در حدود فاصله زمانی ۶ ماه در یکی از محله‌های این شهرستان با همت مردم و خیرین مدرسه‌ساز شد.

رئیس مجمع دانشگاه‌ساز شهرستان بانه، به ظرفیت بالای بازارچه‌مرزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت بالای این بازارچه‌ها، بانه از لحاظ فرهنگی دچار مشکل  و افت شدیدی است و احداث مدرسه و مکان‌های آموزشی در این شهرستان نیازی ضروری است که همواره احساس می‌شود.

یونسی خاطرنشان کرد: تجربه ساخت دانشگاه آزاد مریوان توسط خیرین و بازدهی خوب آن، راه‌گشایی برای مسیر دانشگاه‌سازی در شهرستان بانه و تشکیل این مجمع توسط افراد خیرخواه شد.

وی بیان کرد: ساختمان دانشگاه آزاد واحد اسلامی شهرستان بانه قبلا استیجاری بود ولی با همت خیرین این مجمع ، افراد عام‌المنفعه و رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی واحد سنندج، در زمینی به مساحت ۳هزار و ۲۰۰ متر در حال احداث و امیدواریم در مهرماه سال‌جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

یونسی از ساخت مسجدی در محوطه دانشگاه این شهرستان توسط  آقای رئوف محمودی خبرداد و گفت: این مسجد همچون نگینی در این محیط دانشگاهی می‌درخشد.
 


منبع: فارس



برچسب ها :

دانشگاه آزاد بانهافتتاحخیرین دانشگاه سازبانهمریوان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی