چهارشنبه 10 خرداد 1396 / 17:30|کد خبر : 2560|گروه : اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

برداشت گل محمدی در بانه آغاز شد/ پیش بینی برداشت 3/5 تن گل محمدی در بانه

برداشت گل محمدی در بانه آغاز شد/ پیش بینی برداشت 3/5 تن گل محمدی در بانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از آغاز برداشت گل محمدی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 3/5 تن گل محمدی در بانه برداشت شود.


"کریم شریفی" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 3/5 تن گل محمدی از تنها باغ گل محمدی شهرستان بانه در روستای سیاحومه برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغ روستای سیاحومه افزود: در حال حاضر مجموع سطح زیر کشت گل محمدی در بانه نزدیک به یک هکتار است که توسط کشاورز خوش ذوق بانه ای در روستای سیاحومه ایجاد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بانه آب و هوای این شهرستان را مساعد برای کاشت و نگهداری گل محمدی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد کاشت و نگهداری این محصول باغی در بانه و بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان این اداره پیش بینی می شود که امسال سه و نیم تن گل محمدی در شهرستان بانه برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه یک کارگاه فعال کوچک گلاب گیری نیز در روستای سیاحومه بانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: مقدار زیادی از گل محمدی موجود در بانه به صورت فرآوری گلاب گیری شده و جهت مصارف بستنی و قنادان سطح شهرستان توسط مشاغل این صنف مورد استفاده قرار می گیرد.

شریفی تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی بانه به منظور حمایت از کشاورزی و توسعه این محصول باغی در بانه  آمادگی دارد تا برای ایجاد آبیاری قطره ای و خرید مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات مناسب و مورد نیاز را در اختیار کشاورزان بانه ای قرار دهد.

وی همچنین یادآور شد، با رایزنی هایی که با این کشاورز  صورت گرفته است؛ در آینده نزدیک باغ موجود حدود یک هاکتار دیگر توسعه خواهد یافت.

 وی در ادامه با بیان اینکه از هر کیلو 2 لیتر گلاب با کیفیت تولید می شود گفت: با احتساب این امر انتطار میرود که 2000 لیتر گلاب نیر در  بانه تولید شود.



برچسب ها :

برداشت گل محمدیبانهسباحومهآرباباخبرگلاب گیری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی