پنجشنبه 11 خرداد 1396 / 11:13|کد خبر : 2561|گروه : اجتماعي

2 حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در عرصه های کشاورزی بانه اجرا شد

2 حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در عرصه های کشاورزی بانه اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از اجرای حکم تخریب دو واحد غیر مجاز مسکونی در عرصه های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کریم شریفی؛ در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: با حکم قضایی دو واحد غیر مجاز مسکونی در اراضی کشاورزی بانه واقع در روستای کریم آباد و دشت سورین این شهرستان تخریب و قلع و قمع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این دو واحد بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی احداث شده بودند؛ واحدهای مذکور به منزله تغییر کاربری غیر مجاز محسوب می شدند که بر استناد صریح قانون شامل حکم تخریب و قلع و قمع می شدند.

 شریفی تصریح کرد: به مالک هر دو واحد اخطارهای قبلی داده شده بود که متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر اقدام به احداث واحدهای مذکور در اراضی کشاورزی خود کرده بودند که در نتیجه هر دو واحد با حکم قضایی تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی بانه یادآور شد؛ که از نوروز امسال تا کنون این چهارمین تخریب غیر مجاز در اراضی کشاورزی بانه می باشد.

وی اظهار داشت: کشاورزان عزیز برای احداث هرگونه بنا و یا خانه باغ در اراضی کشاورزی خود می بایست در ابتدا با مراجعه به جهاد کشاورزی و دریافت مجوز به صورتی کاملا قانونی اقدام به احداث و ایجاد بنا در حد استاندارد مورد نیاز برای خانه باغ در مزارع خود کنند.

شریفی خاطرنشان کرد؛ با توجه به  اینکه طبق قانون واحدهای غیر مجاز هم تخریب باید شوند و هم مالکان اراضی برای پرداخت جریمه به دادگاه معرفی شوند مالکان هر دو واحد از کار خود پشیمان شده و به صورت داوطلبانه در تخریب بناهای موجود با مامورین جهاد کشاورزی و حفاظت از اراضی منابع ملی همکاری کردند و این دو مورد تخریب بدون هیچ گونه تنش و با حضور خود مالکان صورت گرفت.



برچسب ها :

بانهتخریباراضی کشاورزیآرباباخبرخانه های غیر مجاز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی