جمعه 12 خرداد 1396 / 14:25|کد خبر : 2565|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه:

مقابله با نفس اماره و تقویت تقوا از مهمترین فلسفه های روزه داری است

مقابله با نفس اماره و تقویت تقوا از مهمترین فلسفه های روزه داری است

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه همه احکام و فرایض دینی داره حکمت است گفت: مقابله با نفس اماره و تقویت تقوا از مهمترین فلسفه های روزه داری است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا "عبدالله عبدالهی" ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به هدفمندی زندگی انسان ها اظهار داشت: خداوند متعال انسان ها را از روی حکمت خلق کرده و با واجب کردن احکام و فرایض دینی  به زندگی آنها معنا و مفهوم خاصی بخشیده است.

وی در ادامه به فلسفه ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه احکام اسلامی  و فرایض دینی دارای حکمت و فلسفه خاصی هستند لذا، مهمترین فلسفه روزه داری مقابله با نفس اماره و تقویت تقوا در فرد مومن و روزه دار می باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس آموزهوهای دینی زندگی انسانها هدفمند بوده و این هدفمندی هم با عبادت و راز و نیاز به درگاه معبود معنا و مفهوم پیدا می کند.

امام جمعه موقت بانه خاطرنشان کرد؛ دین مبین اسلام همه نیازمندی های انسان در زندگی دنیوی از قبیل روابط اجتماعی؛ روابط اقتصادی و زندگی شخصی را معین کرده و فرد با عمل به این دستورات می تواند به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کند.

ماموستا ملا "عبدالله عبدالهی" ظهر امروز در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به تقارن حلول رمضان در بسیاری از کشورهای اسلامی با همدیگر اظهار داشت: امسال ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورهای اسلامی همزمان روئیت شد و این مسئاله موجب ایجاد نوعی وحدت و یکپارچگی در بین این کشورها شد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی امت واحد هستند افزود: طبق نص صریح آیات قرآن و آموزه های اسلامی تنها راه پیروزی و نجات مسلمانان وحدت، انسجام و پرهیز از انشقاق و دودستگی می باشد.

 ماموستا عبدالهی در ادامه خاطرنشان کرد؛ مسلمانان در سایه وحدت و یکپارچگی می توانند بر دشمنان فائق آمده و آنان را در رسیدن به مطامع و نیات شومشان  مایوس و نا امید سازند.



برچسب ها :

نماز جمعهبانهروزهوحدتتقواماه رمضانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی