پنجشنبه 18 خرداد 1396 / 09:39|کد خبر : 2577|گروه : اقتصادي

مدیر دامپزشکی بانه:

بیش از 50 هزار دام در بانه علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند

بیش از 50 هزار دام در بانه علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بانه از واکسیناسیون بالغ بر 50 هزار دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

"بختیار محبوبی"، مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: واکسیناسیون دام ها بر علیه بیماری تب برفکی همراه با سراسر استان کردستان از روز سه شنبه 16 خرداد؛ به مدت 25 روز کاری آغاز شده و تا اواسط تیر ماه به طول خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه 6 اکیپ کار واکسیناسیون دام ها را در بانه انجام خواهند داد افزود: این اقدام با مشارکت بخش خصوصی طی انعقاد  قراردادی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان به همراه اکیپ های بخش اداری انجام خواهد شد.

دکتر محبوبی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 50 هزار دام سبک و سنگین در این طرح شامل 40 هزار دام سبک و 12 هزار دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی به صورت کاملا رایگان بر علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بانه واکسینه شوند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بانه خاطر نشان کرد؛ اولویت واکسیناسیون در این طرح با کانون هایی است که قبلا سابقه شیوع تب برفکی در آن مشاهده شده است.

وی یادآور شد؛ در مرحله بعد تا شعاع سه کیلومتری کانون ها؛ مراکز صنعتی دام ؛ گاوداری ها و دام های روستایی بر علیه این بیماری در شهرستان واکسینه خواهند شوند.

محبوبی گفت: آنچه در اجرای واکسیناسیون دام ها بر علیه تب برفکی اهمیت دارد و باید توسط واکسیناتورها رعایت شود؛ استفاده از سوزن های یک بار مصرف و تعویض آن برای واکسینه کردن هر دام و همچنین رعایت زنجیره سرد بعلت حفظ کارایی داروها در واکسیناسیون است که بایستی توسط مجریان این طرح رعایت شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در حفظ سلامت دام ها بر علیه بیماری تب برفکی بسیار موثر است از دامداران خواست که با مجریان این طرح نهایت همکاری را داشته باشند.



برچسب ها :

بانهتب برفکیواکسینهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی