شنبه 20 خرداد 1396 / 08:22|کد خبر : 2579|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

85 درصد مدارس عادی بانه دو شیفته هستند

85 درصد مدارس عادی بانه دو شیفته هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در این شهرستان از جمله مهمترین مشکلات آموزش و پرورش است گفت:85 درصد مدارس عادی در بانه دو شیفته هستند.

رضا خصری در گفت‌وگو با خبرنگار  آرباباخبر، با اشاره به کمبودها و مشکلات آموزشی شهرستان بانه اظهار داشت: "کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی" از عمده‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بانه است.

وی گفت: امسال نیز باوجود کمبود فضاهای آموزشی، در حوزه نیروی انسانی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به 137 نفر معلم نیاز داریم و بیشترین کمبود معلم مربوط به مقطع ابتدایی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام گرفته شده اولیه تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از 18 هزار دانش‌آموز خواهد بود و نسبت به سال گذشته از افزایش یکهزار نفری برخوردار است.

وی گفت: این افزایش یکهزار نفری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیازمند 4 واحد آموزشی جدید است و متأسفانه فضای آموزشی موجود در بانه جوابگوی این تعداد جمعیت نیست.

خضری افزود: ناچاراً برای جبران کمبود فضای آموزشی در بانه مجبور هستیم که مدارس را دوشیفته کنیم بطوریکه در حال حاضر 85 درصد مدارس بانه دو شیفته هستند و متأسفانه بیشترین مدارس دو شیفته استان کردستان مربوط به این شهرستان است.

وی اظهار کرد: علیرغم وجود مشکلات، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در بانه همه دانش‌آموزان معلم دارند بطوریکه برای دو نفر دانش‌آموز هم معلم اختصاص داده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به آمار سرشماری جدید گفت: جمعیت این شهرستان نسبت به سال 91، حدود 26 هزار نفر افزایش پیدا کرده و مهاجرپذیر بودن از دلایل اصلی تراکم بالای دانش‌آموز است.



برچسب ها :

بانهآموزش و پرورشکمبود فضای آموزشیمدارسآرباباخبردو شیفته

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی