یکشنبه 21 خرداد 1396 / 11:53|کد خبر : 2584|گروه : اجتماعي

مبارزه با آفات جنگل‌های بانه، مریوان و سروآباد با جدیت انجام شود

مبارزه با آفات جنگل‌های بانه، مریوان و سروآباد با جدیت انجام شود

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت:جنگل‌های بانه، مریوان و سروآباد برای کردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مبارزه با آفات این جنگل‌ها باجدیت انجام شود.

به گزارش آرباباخبر، امیر قادری پیش‌از ظهر امروز در جلسه آفت جوانه‌خوار بلوط در عرضه‌های جنگلی شهرستان‌های مریوان و سروآباد که با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مسئولان استان در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ سرمایه‌های طبیعی استان کردستان یکی از اولویت‌های مهمی است که باید بخش خصوصی و دولتی به عنوان یک موضوع مهم و ارزشمند به آن بپردازد.

وی گفت: جنگل‌های بانه، مریوان و سروآباد برای استان کردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و  باید در راستای جلوگیری از بروز هرگونه آفت به این جنگل‌ها، مبارزه با آفات  باجدیت انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خواستار تشکیل کارگروه تخصصی مبارزه با آفت در عرصه‌های جنگلی شد و تصریح کرد: حضور کارشناسان و دستگاه‌های مرتبط در این کارگروه‌ها باعث ارائه راهکارهای تخصصی در راستای مبارزه با آفات می‌شود.

وی گفت: موضوعات مبارزه با آفات جنگل‌ها و مراتع باید به NGOهای مردمی واگذار شود چراکه تجربه ثابت کرده در هر برنامه زیست‌محیطی و منابع‌طبیعی که مردم ورود پیدا کرده‌اند نتایج قابل قبولی به دست آمده و این ظرفیت‌ها نباید نادیده گرفته شود.

قادری با بیان اینکه در گذشته مشارکت مردم در انجام گلازنی درختان، جنگل‌ها و مراتع، مانع از بروز هرگونه آفات می‌شد، افزود: عامل اصلی جلوگیری از آفت در جنگل‌ها و مراتع «مشارکت‌های مردمی» است و با آموزش‌های لازم به آنان نتایج بسیار خوبی به دست می‌آید.

منبع: تسنیم



برچسب ها :

بانهعرصه های جنگلیمنایع طبیعیافات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی