سه شنبه 23 خرداد 1396 / 07:15|کد خبر : 2590|گروه : اجتماعي

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

1300 هکتار از مزارع بانه علیه آفت سن سم پاشی شد/ مشاهده سن مادر در 1000هکتار از مزارع بانه

1300 هکتار از مزارع بانه علیه آفت سن سم پاشی شد/ مشاهده سن مادر در 1000هکتار از مزارع بانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با بیان اینکه 1300 هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه آفت سن سم پاشی شده است گفت: علی رغم این مقدار ؛ در حدود 1000 هکتار دیگر از مزارع غلات این شهرستان سن مادر مشاهده شده است.

"کریم شریفی"؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: از اوایل بهار تا امروز حدود 1300 هکتار از اراضی غلات شهرستان بانه با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان  علیه آفت "سن" سم پاشی شده است.

وی افزود: متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی های مکرر از طریق دهداری ها و حضور متعدد کارشناسان در مزارع به منظور تشویق کشاورزان برای سم پاشی مزارع خود علیه سن؛ تعدادی از کشاورزان در روستاهای مرزی بانه به موقع اقدام به سم پاشی مزارع نکردند بطوریکه امروز شاهد سن مادر در این مزارع هستیم.

شریفی؛ خاطرنشان کرد؛ طبق اعلام خود کشاورزان و بازرسی های بعمل آمده حدود 1000 هکتار از مزارع این شهرستان در روستاهای "کانی شیلان"، "خوری آباد"، "سیران بند" و "اشترآباد" سن مادر مشاهده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه تصریح کرد: بایستی کشاورزان روستاهای مذکور هر چه سریعتر نسبت به سم پاشی مزارع خود علیه این آفت اقدام کنند چرا که آفت مذکور تاثیر بسزایی در افت کمیت و کیفیت محصولات آنان خواهد داشت که این موضوع می تواند هنگام خرید تضمینی محصولات کشاورزان را با مشکل مواجه کند چرا که اگر آفت محصولات بیش از حد استاندارد باشد محصول آنها توسط دولت در مراکز خرید؛ خریداری نخواهد شد و متضرر خواهند شد.

شریفی؛ در ادامه با اشاره به وضعیت بارندگی در ابتدای سال زراعی امسال در شهرستان بانه گفت: با توجه به خشکسالی فصل پاییز وضعیت محصولات گندم و جو شهرستان بانه در مقایسه با سنوات گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه محصولات باغی نیز سرما و بارش تگرگی که در اوایل بهار در این شهرستان اتفاق افتاد وضعیت محصولات باغی را هم تحت تاثیر قرار داد بطوریکه باغات مو و محصولات دانه دار مانند زردآلو، هلو و شلیل نیز از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه امسال وضعیت باغات سیب و گردوی شهرستان در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد که پیش بینی می شود در این دو محصول بویژه محصول سیب شاهد برداشت بیشری نسبت به سالیان گذشته باشیم.



برچسب ها :

سم پاشیسن گندمبانهجهاد کشاورزیآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی