سه شنبه 23 خرداد 1396 / 08:19|کد خبر : 2592|گروه : اجتماعي

رئیس دادگستری بانه:

15 میلیارد ریال برای آزادسازی 19محکوم مالی در بانه نیاز است

15 میلیارد ریال برای آزادسازی 19محکوم مالی در بانه نیاز است

رئیس دادگستری شهرستان بانه شامگاه امشب در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان اظهار داشت: برای آزادسازی 19 محکوم مالی در بانه مبلغ 15 میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ مراسم جشن گلریزان شهرستان بانه شامگاه امشب به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان همزمان با هفدهم رمضان و با حضور مدیر عامل ستاد دیه استان کردستان؛ امامان جمعه سنندج و بانه، مسئولین محلی و جمعی از خیرین در محل هتل هاله بانه برگزار شد.

"جلیل قلی زاده، رئیس دادگستری شهرستان بانه در این مراسم با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص کمک به هم نوعان و افراد نیازمند اظهار داشت: در دین مبین اسلام سفارشات بسیاری در باب کمک به هم نوعان و دستگیری از افراد نیازمنده شده است بطوریکه این موضوع سابقه ای طولانی در فرهنگ و زندگی مسلمانان و بویژه ایرانیان دارد.

وی افزود: سال 95 بیش از 98 نفر از زندانیان بانه بدلیل محکومیت های مختلف مالی در زندان به سر می بردند که تعداد زیادی از این افراد در طول یکسال گذشته با کمک خیرین؛ ستاد دیه؛ انجمن حمایت از زندانیان و مساعدت های قانونی خود دادگستری توانستند به آغوش گرم خانواده های خود بازگردند.

قلی زاده با اشاره به جشن گلریزان سال گذشته در شهرستان بانه خاطرنشان کرد؛ سال 95 مبلغ 960 میلیون ریال از محل کمک های خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان جمع آوری شد که با کمک ستاد دیه استان کردستان و شهرستان بانه در اعطای وام های قرض الحسنه و بلاعوض به محکومین مالی؛ این مبلغ به 159 میلیون تومان رسید و توانستیم با مجموع این مبلغ 11 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان بانه را آزاد کنیم.

رئیس دادگستری بانه تصریح کرد: 23 نفر دیگر  از مددجویان نیز از طریق توافقات پرونده؛ به میزان یک میلیارد تومان رضایت شاکیان را جلب کردند  و 39 نفر هم از محکومین مالی  با کمک دادگستری و از طریق مهلت دهی و تقسیط بدهی های خود  توانستند از بند زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 6 نفر دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد بانه نیز با کمک و مساعدت خود خانواده های این محکومین آزاد شدند افزود: در حال حاضر 19 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زندان بانه باقی مانده است که برای آزادسازی این تعداد نیاز به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک و مساعدت خیرین است.

وی؛ موارد محکومیت مالی این مددجویان را بیشتر شامل دیه حوادث کارگاهی؛ چک؛ مهریه و نفقه عنوان کرد و گفت: این افراد بصورت ناخواسته و بدلیل نداشتن توان مالی در زندان به سر می برند و عملا جرم و خلافی را مرتکب نشدند.

قلی زاده همچنین خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه در زندان بانه کسی از مددجویان بدلیل جرایم خشن و یا انجام رفتارهای پرخطر محکوم نشده که این موضوع از نقاط قوت شهرستان در این حوزه می باشد.



برچسب ها :

جشن گلریزانبانهرئیس دادگستری بانهجرایم غیر عمدزندانیان مالیدیهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی