چهارشنبه 24 خرداد 1396 / 12:08|کد خبر : 2597|گروه : اجتماعي

مصرف بالای نمک مشکل عمده نانوایی های بانه است

مصرف بالای نمک  مشکل عمده نانوایی های بانه است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه شامگاه امشب؛ در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان اظهار داشت: مصرف بیش از حد مجاز نمک در نانوایی های بانه از عمده ترین معضلات این شهرستان در حوزه نان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، علی شالباف در این جلسه اظهار داشت: در یک ماه گذشته بالغ بر 85 مورد بازدید از نانوایی های سطح شهر توسط بازرسان واحد سلامت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان صورت گرفته است.

 وی افزود: در جریان این بازدیدها 14 مورد نمونه برداری از خبازی های بازرسی شده صورت گرفته است که بلا استثناء مصرف بالای نمک در هر 14 مورد محرز گردیده است.

شالباف خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق آزمایشات انجام شده مصرف جوش شیرین نیز در شش مورد از نمونه برداری های اخیر مشاهده گردیده است و این در حالیست که در دو سال گذشته معضل استفاده از جوش شیرین در نانوایی های بانه بکلی منتفی شده بود.

رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: نانوایی هایی که از جوش شیرین استفاده کردند طی نامه ای به اداره صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند تا پرونده تخلف صنفی آنها برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی بانه جهتوبرخورد قانونی معرفی شوند.

وی با اشاره به مراحل برخورد با استفاده کنندگان از جوش شیرین در نانوایی ها یادآور شد؛ متخلفین برای بار اول علی رغم قطع سهمیه به منظور تشکیل پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند و در مرحله دوم واحد متخلف پلمپ شده و برای جریمه به دادگستری و همزمان تعزیرات معرفی و در مرحله سوم ابطال پروانه فعالیت را برای فرد متخلف در پی خواهد داشت.

شالباف تصریح کرد: موارد بهداشتی که خبازان ملزم به رعایت آن هستند در 14 بند توسط شبکه بهداشت بانه طی نامه ای به اتحادیه این صنف ابلاغ شده است که می بایست نانوایی های سطح شهر در اسرع وقت نسبت به نصب آن در محل کار خود اقدام کنند.

وی گفت: شبکه بهداشت بانه در راستای وظایف ذاتی خود و به منظور آگاه سازی نانوایی های سطح شهر در خصوص عدم استفاده از نمک و جوش شیرین کلاس های آموزشی و آموزش چهره به چهره با متصدیان این صنف را انجام داده و چنانچه واحدی تخلف کند توجیه برای آن وجود ندارد و می بایست با شدت با واحد متخلف برخورد شود.



برچسب ها :

بانهنانوایینمکمرکز بهداشتارباباخبرجلسه شورای آرد و نان

نظرات کاربران :

مهدی [چهارشنبه 24 خرداد 1396 | 13:00] پاسخ

جوش شیرین که سهله
از ماده ای به نام جوهر قند استفاده می کنند
اگر نمیدانند بهش برسانید

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی