پنجشنبه 25 خرداد 1396 / 08:42|کد خبر : 2599|گروه : فرهنگي

330 دانش آموز بانه ای امسال در اردوهای طرح هجرت 3 شرکت خواهند کرد

330 دانش آموز بانه ای امسال  در اردوهای طرح هجرت 3 شرکت خواهند کرد

در جلسه کمیته اجرایی طرح هجرت امسال شهرستان بانه مطرح شد: تابستان امسال 330 دانش آموز بانه ای در اردوهای طرح هجرت 3 شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ رضا کتابعلی معاون هماهنگ کننده سپاه بانه امروز در جلسه کمیته اجرایی طرح هجرت دانش آموری شهرستان بانه که با حضور مدیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای این کمیته در محل اداره آموزش و پرورش بانه برگزار شد، اظهار داشت: 330 دانش آموز از مدارس بانه تابستان امسال در طرح هجرت 3 برای شرکت در  تعمیر و نوسازی مدارس این شهر شرکت خواهند کرد.

وی افزود: طبق دستور العمل جدید؛ امسال این طرح در دو دوره شامل یک دوره 10 روزه با حضور 300 دانش آموز بسیجی و همچنین یک دوره یک روزه با مشارکت 30 دانش آموز برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه 7خاطرنشان کرد: کارهای مقدماتی مربوط به ثبت نام و اطلاع رسانی برای اجرای این طرح توسط حوزه بسیج دانش آموزی سپاه بانه با همکاری معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش این شهرستان طی نامه ای به مدارس دوره متوسطه در سطح شهر ابلاغ شده است که از استقبال خوبی همراه بوده است.

کتابعلی؛ اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و تعامل سازنده ای که در اثر همدلی بین آموزش و پرورش و سپاه وجود دارد برنامه های مشترک فی ما بین به نحو مطلوب و با انسجام بیشتری نسبت به گذشته اجرا خواهد شد.

در ادامه این جلسه؛ رضا خضری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه نیر این طرح را ازجمله  اقدامات مناسب در راستای آماده سازی فضاهای آموزشی با مشارکت دانش آموزان برشمرد و گفت: استفاده از نیروی جوان دانش آموزی در تعمیر و تجهیز مدارس؛ مشارکت دانش آموزان در فعالیت های عمرانی و فضاهای آموزشی همراه با غنی سازی دانش آموزان از جمله اهداف و مزایای این طرح است.

وی همچنین به آسیب شناسی این طرح نیز پرداخت و افزود: ناهماهنگی تخصیص اعتبارات نوسازی برای انجام تعمیرات و زمان اجرای طرح؛ ناچیز بودن مبلغ دهن شیرینی دانش آموزان شرکت کننده در طرح مذکور و عدم ارسال به موقع مستندات اجرای طرح از جمله نواقص موجود طرح هجرت 3 در سنوات گذشته می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه؛ اولویت کار طرح هجرت سه را فرهنگی دانست و گفت: در اجرای این طرح بایستی نمود فرهنگی مدارس همراه با ایجاد فضایی شاد و اسلامی توسط مجریان طرح در  گرفته شده و سعی شود که در زیباسازی محوطه و دیوارنویسی مدارس سخنان گهرباری از بزرگان دینی؛ امام راحل؛ رهبر معظم انقلاب و دیگر چهره های شاخص استفاده کرد.

در ادامه، محمد محمدزاده معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این طرح در سال گذشته اظهار داشت: امسال نیز 13 عرصه آموزشی و 3 عرصه فرهنگی برای فعالیت دانش آموزان شرکت کننده در این طرح پیش بینی شده است.

وی استقبال دانش آموزان از ثبت نام در این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان این طرح در عرصه های مذکور وارد فاز اجرایی خواهد شد.



برچسب ها :

بانه؛ آرباباخبراردوهای طرح هجرت 3دانش آموزفضاهای آموزشی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی