دوشنبه 18 آبان 1394 / 12:13|کد خبر : 260|گروه : اقتصادي

نماینده مردم سقز و بانه:

بازار خودروی ایران انحصاری است/ با کاهش تعرفه واردات این انحصار شکسته شود

بازار خودروی ایران انحصاری است/ با کاهش تعرفه واردات این انحصار شکسته شود

نماینده مردم سقز و بانه با بیان اینکه بازار خودروی در ایران انحصاری است گفت: با کاهش تعرفه واردات می توان این انحصار را شکست.

به گزارش آرباباخبر، محسن بیگلری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه واردات می تواند بازار خودرو را ازحالت انحصاری خارج کند،گفت: نبود رقابت در بازارخودرو،معضلات بسیاری را رقم زده که با کاهش تعرفه واردات خودرو می توان این فضای این رقابت ناسالم را از بین برد.
 

نماینده مردم سقز و بانه درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه افزایش کیفیت خودروی داخلی می تواند محرکی برای افزایش تمایل مردم جهت خرید خودروی ملی باشد،افزود: درصورتی که واردات خودرو به کشور با افزایش تعرفه ها سخت شود،به طورحتم فرار سرمایه ازطرق دیگر و به صورت قاچاق برای ورود خودرو را شاهد خواهیم بود.

 

کیفیت پایین خودروی ملی عامل هدایت سرمایه داران به سمت خرید خوروهای خارجی

وی با تاکید براینکه دولت باید به انحصار موجود درصنعت خودرو پایان دهد،تصریح کرد:درحال حاضرکیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای تولید داخل عاملی برای هدایت سرمایه‌داران به سمت خرید خودروهای لوکس است.

 

استفاده از تجریبات خودروسازی‌های موفق و بزرگ دنیا بهترین گزینه برای ارتقای تولیدات

این نماینده مردم درمجلس نهم،با بیان اینکه بازارخودرو باید از سوی دولت ساماندهی شود، تاکید کرد: ایجاد کمپین" نه به خودروی صفر" نشان از اوج نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل دارد.

بیگلری با انتقاد از تحولات ناچیز رخ داده در تولید خودروی ملی، افزود: متاسفانه خودروسازی‌های داخلی به جای اینکه در راستای افزایش کیفیت گام بردارند،خود را محصور در افزایش یک یا دو امکانات ابتدایی به خودروها کرده اند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه هم‌اندیشی و استفاده از تجریبات خودروسازی‌های موفق و بزرگ دنیا بهترین گزینه پیش روی ایران برای ارتقای تولیدات خود است،گفت: در صورتی که خودروی ملی با استفاده از فناوری روز و استفاده از تجربیات خودروسازی های موفق تولید شود به طورحتم درکنار کاهش خطرات احتمالی در نتیجه ایمنی بالا مشتری پسند نیز خواهد بود.



برچسب ها :

بیگلریانحصار بازار خودروی ایرانکاهش تعرفه واردات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی