پنجشنبه 25 خرداد 1396 / 13:40|کد خبر : 2602|گروه : فرهنگي

نخستین نمایشگاه و فروشگاه دائمی توانمندی های صنایع دستی بانه افتتاح شد

نخستین نمایشگاه و فروشگاه دائمی توانمندی های صنایع دستی بانه افتتاح شد

صبح امروز؛ همزمان با هفته صنایع دستی؛ از نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان بانه بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ پیش از ظهر امروز همزمان با پنجمین روز از هفته صنایع دستی، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان بانه طی برگزاری آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و فعالان حوزه صنایع دستی این شهرستان افتتاح شد.

سعدالله رحیمی خواه رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مذکور در دوازده رشته صنایع دستی فعال می باشد که از امروز بصورت دائم در معرض دید علاقمندان صنایع دستی خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه  غرفه هایی از آثار هنرمندان برتر صنایع دستی بانه در رشته های پستک بافی؛ معرق کاری؛ چرم دوزی؛ گلیم بافی؛ سفالگری؛ شالبافی؛ سنگ تراشی و کنده کاری دایر می باشد.

رحیمی خواه گفت:  اکثر هنرمندان فعال در نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانه از اساتید شاخص و برجسته شهرستان بانه در عرصه های مختلف صنایع دستی هستند که تا کنون در چندین مرحله موفق به کسب نشان های بین المللی از سازمان جهانی یونسکو و همچنین مهر اصالت ملی شده اند که حاکی از ظرفیت بالای بانه در حوزه صنایع دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور می تواند نقش بسزایی در اشتغال زایی مستقیم و همچنین جذب گردشگر و توریسم بصورت غیر مستقیم داشته باشد که ظرفیت شهرستان بانه در حوزه صنایع دستی را به همگان نشان دهد.

 

  وی افزود: استاد "مصطفی فتحی" ابوبکر پیران و "حسام حیدری" از هنرمندان پیشکسوت و صاحب نام  در رشته صنایع دستی بانه هستند که تا کنون چندین اثر از این عزیزان موفق به کسب مهر اصالت ملی و سازمان جهانی یونسکو شده امد.

محمد فلاحی فرماندار  بانه نیز در جریان بازدید از این نمایشگاه به حمایت از رشته های مختلف صنایع دستی تاکید کرد و گفت: به محض آماده سازی غرفه های شهرداری در پایانه مسافربری چند غرفه به هنرمندان صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.



برچسب ها :

نمایشگاه صنایع دستیبانهافتتاحاشتغالگردشگریهفته صنایع دستی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی