جمعه 26 خرداد 1396 / 12:40|کد خبر : 2603|گروه : فرهنگي

مراسم شب شهادت حضرت علی (ع) در بانه برگزار شد

مراسم شب شهادت حضرت  علی (ع) در بانه برگزار شد

شامگاه گذشته همزمان با شب شهادت مولی الموحدین علی(ع) مراسم عزاداری به همین مناسبت در حسینیه خاتم الانبیای بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مراسم شب شهادت حضرت علی(ع) و شب قدر همزمان با شب بیست و یک رمضان با حضور جمعی از عاشقان و دلسوختگان این امام همام در حسینیه خاتم الانبیای بانه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نقی منفرد از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات حضرت علی (ع) اظهار داشت: شجاعت؛ ایمان؛ سخاوت؛ اخلاص در عمل؛ علم و حکمت از بارزترین ویژگی های مولای متقیان است که می توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: اگر چه داشتن این خصوصیات لازمه رسیدن به سجایای عالی و مراتب بالای انسانی است  اما آنچه که حضرت علی (ع) را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده و محبت او را در قلوب مومنین و انسان های دارای وجدان بیدار انداخته است ایمان و عمل خالص ایشان برای رضای پروردگار می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منفرد در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر دوستی اهل بیت خاطرنشان کرد: در این حدیث پیامبر اکرم(ص) دوستی اهل بیتش را بعنوان اجر رسالت خود معرفی کرده و این موضوع را به صراحت از مسلمانان مطالبه کرده است.

  این استاد برجسته حوزه و دانشگاه تصریح کرد: طبق نظر علمای بزرگ اسلام اعم از شیعه و سنی مراد پیامبر از ذی القربی و اهل بیتشان حضرت علی(ع)، حضرت  زهرا(س) و فرزندان این دو بزرگوار امام حسن و حسین(ع) می باشد بطوریکه امام فخر رازی؛ سیوطی و زمخشری از علمای برجسته اهل سنت نیز در کتاب های خود  منظور پیامبر (ص)  از اهل بیت و ذی القربی را این چهار بزرگوار معرفی کرده اند.

وی یادآور شد، حضرت علی(ع) ممتازترین اهل بیت پیامبر(ص) است بطوریکه پیروی از ایشان مایه رستگاری و دشمنی با حضرتش مایه بدبختی و دخول در  آتش جهنم می باشد.

حجت الاسلام منفرد گفت: علی رغم مسلمانان و علمای بزرگ مذاهب اسلامی، در طول تاریخ مسیحیان متعددی نیز از گذشته تا به امروز بواسطه مطالعه و تحقیق در ابعاد مختلف زندگی حضرت علی(ع)  دلباخته مرام و شخصیت ایشان شده اند  تا جاییکه کتاب هایی در این زمینه به رشته تحریر در آورده اند.



برچسب ها :

آرباباخبرشب شهادتمولای متقیانبانهمذاهب اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی