شنبه 27 خرداد 1396 / 17:57|کد خبر : 2607|گروه : اقتصادي

ده پروژه آبیاری تحت فشار با اعتبار 872 میلیون ریال در بانه افتتاح شد

ده پروژه آبیاری تحت فشار با اعتبار 872 میلیون ریال در بانه افتتاح شد

صبح امروز از ده پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان بانه با اعتبار 872 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ صبح امروز همزمان با آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی از ده پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و مجموعه باغات این شهرستان با حضور مسئولین بهره برداری شد.

" نژاد شهیدی " معاون فرماندار بانه در این مراسم با اشاره به اهمیت کشاورزی در توسعه و پیشرفت کشور به فراهم کردن زیرساخت های این بخش توسط مسئولین ذی ربط تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها در حال افزایش است افزود: با فراهم کردن امکانات و توسعه بخش کشاورزی در روستاها از تخلیه روستاها و گسترش حاشیه نشینی در شهر نیز کاسته خواهد شد.

معاون فرماندار بانه؛ توسعه روش آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی بیشتر ؛ احداث و بازسازی راه دسترسی به مزارع و همچنین فراهم کردن سایر امکانات زیرساختی و رفاهی مورد نیاز برای کشاورزان را از مسئولین نهادهای مرتبط با حوزه کشاورزی درخواست نموده و به آن تاکید کرده.

در ادامه کریم شریفی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بانه نیز در آیین بهره برداری از پروژه های آبیاری تحت فشار این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود منابع آبی در کشور مواجه هستیم دیگر آبیاری به روش سنتی که موجب از دست رفتن بخش وسیعی از  آب هنگام آبیاری اراضی می شود به صرفه نیست و از این رو اولویت جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آبی با استفاده از روش های آبیاری تحت فشار به صورت بارانی و قطره در مزارع و باغات می باشد.

وی افزود: در همین راستا امسال بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی بانه تخصیص یافته است که کشاورزان می توانند  به شرط داشتن مجوز چاه از مزایای این طرح استفاده کنند.

کریمی خاطرنشان کرد؛ به کشاورزانی که دارای مجوز چاه  باشند در ازای اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار مبلغ 75  میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعطا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: امروز نیز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از ده پروژه آبیاری تحت فشار در روستاهای اوغل؛ بیاندره؛ سورین؛ کانی برد و میرآباد علیا با اعتباری بالغ بر 872 میلیون ریال بهره برداری خواهد شد که سهم دولت در اعطای تسهیلات بلاعوض در  این بین 712 میلیون ریال بوده است.

شریفی با بیان اینکه اعتبار  مورد نیاز این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است خاطرنشان کرد؛ 16 هکتار دیگر نیز برای اجرای آبیاری تحت فشار در دست اقدام است که قرارد اجرای آن با شرکت طرف قرار داد جهاد کشاورزی بسته شده است و در آینده نزدیک این مقدار نیز به اراضی کشاورزی مجهز به روش آبیاری تحت فشار شهرستان که تا امروز چیزی حدود 372 هکتار است افزوده خواهد شد .

 کشاورزان حاضر در مراسم افتتاح این پروژه ها نیر نبود برق و استفاده از موتور برق را از عمده مشکلات خود در روش آبیاری قطره ای عنوان کردند و مقرر شد که اداره برق شهرستان بانه نیز پس از انجام بررسی های اولیه نسبت به برق رسانی به اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری تحت فشار  و دارای مجوز چاه اقدام کند.



برچسب ها :

پروژه آبیاریبانههفته جهاد کشاورزیافتتاحمهاجرتتوسعه

نظرات کاربران :

علی از بانه [شنبه 27 خرداد 1396 | 22:08] پاسخ

حرکت بسیار ضروری و مفیدی است.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی