دوشنبه 29 خرداد 1396 / 09:56|کد خبر : 2614|گروه : اقتصادي

مسئولین برای حل مشکلات کشاورزان در بانه آسان کاری کنند

مسئولین برای حل مشکلات کشاورزان در بانه آسان کاری کنند

فرماندار بانه با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی از سیاست های دولت در راستای نحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است گفت: مسئولین برای حل مشکلات کشاورزان در بانه آسان کاری کنند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، "محمد فلاحی" شامگاه گذشته در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان بانه که با حضور همه اعضای این کمیته در محل فرمانداری بانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم ها، تولید و توسعه کشور اظهار داشت: امروزه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تحریم ها و پیشرفت کشور از دغدغه های اصلی دولتمردان و مسئولین نظام است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی  یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی است افزود: بنابراین توسعه و احیای بخش کشاورزی از مهمترین اولویت های دولت در این راستا است که می بایست مسئولین محلی و استانی برای حل مشکلات کشاورزان آسان کاری کنند.


فرماندار بانه خاطرنشان کرد؛ اگر چه در چند سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای توسعه کشاورزی در شهرستان بانه صورت گرفته است اما این مقدار کافی نیست و این بخش در شهرستان بانه نیازمند احیا و توسعه است که تحقق این امر با تعامل و همکاری همه نهادهای اجرایی و خدمات رسان امکان پذیر است.

فلاحی گفت: امروزه کاشت انواع گونه های دارویی مانند گل محمدی و زعفران در بانه و همچنین کشت توت فرنگی در مزارع و ایجاد تنوع در  حوزه محصولات باغی از جمله مواردیست که نشان دهنده ظرفیت مناسب شهرستان بانه در بخش کشاورزی است و این موضوع نویدی برای یک افق خوب در بخش کشاورزی شهرستان است.

وی تصریح کرد: مسئولین حوزه کشاورزی و سایر ادارات مرتبط با این بخش با همکاری نهادهای خدمات رسان بایستی در راستای حل مشکلات کشاورزان تلاش کنند و با آسان کاری های اداری نسبت به توسعه و احیای کشاورزی در بانه کمک کنند.

نماینده عالی دولت در بانه تصریح کرد: توسعه و احیای کشاورزی علی رغم اینکه موجب ایجاد اشتغال های جدید می شود به تثبیت شغل های پایدار و افزایش محصولات تولیدی هم کمک می کند.

وی یادآور شد؛ برای احیا و توسعه کشاورزی در بانه بایستی ظرفیت های هر بخش در حوزه محصولات خاص شناسایی شود و در این راستا بخشداران و دهیاران می توانند با توجه به شناختی که از بخش و روستای خود دارند نسبت به شناسایی این ظرفیت ها اقدام کنند.

فرماندار بانه؛ به ضرورت بازدید از پروژه های کشاورزی در شهرستان هم تاکید کرد و گفت: در بازدید میدانی اخیری که اخیرا با مدیر جهاد کشاورزی لز مزرعه پرورش گل محمدی روستای سیاحومه داشتیم، نبود گاز از جمله مهمترین مشکل این مزرعه بود که خوشبختانه با پی گیری های انجام شده قرار است گاز کشی این مزرعه بصورت تقسیطی انجام شود .

وی از انجام مقدمات برای اجرای تعدادی پروژه های خدماتی در شهرستان بانه با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه ها قرار است در اراضی بلا استفاده اوقاف و آموزش و پرورش انجام بگیرد که در صورت نهایی شدن رسانه ای خواهد شد.

فلاحی تصریح کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی بانه مرحله کلی گویی را پشت سر گذاشته و از این به بعد جلسات بصورت مصداقی و موردی تشکیل خواهد شد و گزارشاتی هم که در این جلسات ارائه خواهد شد بایستی به صورت تفصیلی همراه با آمار و جزئیات باشد.



برچسب ها :

بانهفرماندار بانهکشاورزیاقتصادمقاومتیاحیای بخش کشاورزی در بانهمزرعه پرورش گل محمدی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی