دوشنبه 29 خرداد 1396 / 12:10|کد خبر : 2618|گروه : اقتصادي

تعطیلی 6 واحد تولیدی در بانه طی یکسال و نیم اخیر

تعطیلی 6 واحد تولیدی در بانه طی یکسال و نیم اخیر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: در طول یکسال و نیم گذشته 6 واحد تولیدی در بانه تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حمید ساعد پناه در چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی  شهرستان بانه که شامگاه گذشته  در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد، اظهار داشت: در طول یک سال و نیم گذشته 6 واحد تولیدی در شهرستان  بانه تعطیل شد  که کارخانه نایلون و نالکس خطیبی آخرین واحد تولیدی تعطیل شده در مدت مذکور بوده است.

وی افزود: تعطیلی این تعداد واحدهای تولیدی در مدت مذکور  منجر به بیکار شدن و خانه نشینی 56 کارگر شده است.  

ساعد پناه مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و ایجاد شغل های جدید را برخی از دستگاه های اجرایی عنوان کرد  و گفت: بر اساس بررسی و آسیب شناسی هایی که در این رابطه صورت گرفته است عدم صدور مجوز و عدم تسهیل گری از طرف  دستگاه های اجرایی به عنوان مهمترین عامل در این رابطه بوده است .

رئیس اداره کار بانه خاطرنشان کرد، 6 واحد تولیدی نیز در بانه هم اکنون با مشکلات خاص مواجه هستند و 12 واحد دیگر نیز به دلیل رکود و مشکلات مالی درخواست تسهیلات کرده اند.

وی به آسیب های حوزه اشتغال در شهرستان بانه هم اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال بایستی همگام و متناسب با  واقعیت های منطقه ای اقدام کنیم و بر اساس تحقیقات انجام شده برای ایجاد اشتغال در واخدهای تولیدی باید 14 مرحله را پش سر گذاشت  تا یک محصول تولیدی را  بفروش رساند و زمینه اشتغال افراد را فراهم کرد.

رئیس اداره کار بانه با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب به سال  اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت:  باید دستگاه های اجرای در راستای تحقق شعار سال  در ارائه مجوز کارگاه های تولیدی و خدماتی آسان کاری و تسهیل کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود هم گزارشی  از عملکرد اداره کار در راستای ایجاد  اشتغال ارائه نمود و گفت: در طول یکسال گذشته 9  میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبارات با نرخ کارمزد  چهار درصد برای ایجاد اشتغال پرداخت شده و سه میلیارد و 100 میلیون ریال هم از محل اعتبارات مشاغل خانگی پشتیبان به بانک رفاه و تجارت معرفی شده است.

ساعد پناه از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گلایه کرد و گفت: تا امروز  اعتبارات مشاغل خانگی توسط بانک های عامل  پرداخت نشده و تنها 15 درصد تخصیص که معادل 200 میلیون ریال است اعطا شده که این رقم برای بانه مناسب نیست.




 



برچسب ها :

اشتغالبانهتعطیل شدنواحد تولیدیبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی