دوشنبه 18 آبان 1394 / 11:20|کد خبر : 262|گروه : سياسي

اظهارات تامل برانگیز رییس جمهور:

ضرورت امیدواری در جامعه با وجود خزانه خالی دولت چگونه تعبیر می شود؟

ضرورت امیدواری در جامعه با وجود خزانه خالی دولت چگونه تعبیر می شود؟

اظهارات اخیر رییس جمهور کشور در ارتباط با ضرورت امیدواری در جامعه با وجود خزانه خالی دولت ، قدری تعجب برانگیز است!!

به گزارش آرباباخبر به نقل از سراب خبر، اظهارات اخیر رییس جمهور کشور در ارتباط با ضرورت امیدواری در جامعه با وجودی که خزانه خالی دولت این روزها حتی دست به گریبان خودرو سازان شده است تا از طریق وام های چند ده درصدی خودروهای خارج نشده از کارخانجات را به فروش برساند ، قدری تعجب برانگیز است!!

 

کندی حرکت اقتصادی کشور در طول دوران ریاست جمهوری حسن روحانی از یک سو و رکود موجود در جامعه سرمایه داری و تولیدات داخلی از سوی دیگر  شرایطی را فراهم نموده است تا بیشتر جوانان تحصیل کرده کشور بخصوص در نقاط محروم همانند کردستان از نبود شغل مناسب و بیکاری در رنج باشند به گونه ای که دست به دامان شغل های کاذبی چون سیگار فروشی و دست فروشی شده اند.

 

از سویی طولانی شدن روند اجرای برجام و نیز برطرف نشدن تحریم ها نگرانی ها را در خصوص شرایط برد برد در مذاکرات هسته ای افزایش داده است و با وجودی که ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است اما طرف مقابل تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص اجرا ننموده است و وجود چنین وضعیتی نه تنها باعث ایجاد امیدواری در جامعه نخواهد بود بلکه چراغ های روشنی که سو سو کنان نور امید را در قلب ها زنده نگه می داشتند را نیز رو به خاموشی می کشاند.

 

در واقع دولت تدبیر و امید در طول سالیانی که از عمر پرفراز و نشیب ان می گذرد عملکرد مناسبی در تقویت امیدواری جامعه نداشته است و از سخن تا عمل راه بسیاری است که لبخندهای سران این دولت نخواهد توانست چنین مسافتی را بپیماید و ایجاد جرقه های امید در قلب مردم نیازمند عزم جدی و راسخی است که تاکنون دیده نشده است.

 

وجود کارخانجات ورشکسته و عدم رونق اقتصاد بخصوص در مناطقی چون کردستان و حتی شهرستان قروه باعث شده است زمستان سختی در انتظار اقشار کم درآمد جامعه باشد و نبود انگیزه برای ایجاد مشاغل صنعتی و نیز نبود اطمینان به بازار سرمایه داری در جامعه بر تسریع در ایجاد نگرانی ها در جامعه افزوده است.

 

شرایط کنونی نه تنها امیدوار کننده نبوده است بلکه با وجود خزانه خالی دولت نیز نگرانی ها تشدید خواهد شد، انجا که دولتمردان برای خارج کردن خودروهای خود که نبود کیفیت مناسب عامل اصلی بفروش نرفتن آنها بوده است دست به دامان وام های چند ده درصدی شده اند که علاوه بر مقروض ساختن میلیونی مردم کم در آمد که روی به خرید چنین خودروهایی خواهند آورد زمینه جبران کمبودهای خزانه خود را فراهم نمایند.

 

با وجودی که کشور در چنین شرایطی به سر می برد و نگاهی واقع بینانه بیانگر شرایطی نامساعد در وضعیت اقتصادی است به راستی چگونه می توان بر ضرورت امیدو.اری در جامعه تاکید کرد؟



برچسب ها :

رئیس جمهورخزانه دولتمذاکرات هسته ایبرجام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی