چهارشنبه 31 خرداد 1396 / 08:56|کد خبر : 2622|گروه : اقتصادي

ایجاد ظرفیت های گردشگری طبیعی در بانه ضروری است

ایجاد ظرفیت های گردشگری طبیعی در بانه ضروری است

فرماندار بانه با بیان اینکه گردشگری تجاری بانه دیگر از رونق سابق برخوردار نیست به ضرورت ایجاد ظرفیت های گردشگری طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ "محمد فلاحی" امروز در نخستین نشست ستاد تسهیلات خدمات سفرهای تابستانی شهرستان بانه که با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس و سایر اعضای کمیته های این ستاد در محل فرمانداری بانه برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر مسافران و گردشگرانی که به شهرستان بانه سفر می کنند به دلیل وجود مجتمع های تجاری این شهر است بطوریکه می توان گفت گردشگری شهرستان بانه طی چند سال اخیر تا به امروز  بیشتر یک نوع گردشگری تجاری بوده است تا یک گردشگری طبیعی .

وی افزود: متاسفانه در یکی دو سال گذشته با سیر نزولی ورود مسافران به شهرستان بانه مواجه بودیم و این می طلبد که با ایجاد زیر ساخت و ظرفیت های گردشگری طبیعی فکری برای جایگزینی این موضوع در دراز مدت کنیم.

فلاحی خاطرنشان کرد؛ امروز دیگر ظرفیت احداث مجتمع های تجاری در بانه اشباع شده بطوریکه دیگر ساخت مجتمع های تجاری جدید در بانه با توجه به وضعیت بازار توجیه اقتصادی ندارد.

فرماندار بانه تصریح کرد: ما با توجه به آسیب شناسی که از این موضوع در شهرستان صورت گرفته است در صدد هستیم که با همکاری و جلب نظر سرمایه گذاران بومی اقداماتی را در راستای ایجاد و توسعه جاذبه های گردشگری طبیعی در شهر بانه انجام دهیم که کارهایی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وی به پروژه آربابالند هم اشاره ای کرد و گفت: این پروژه از ابتدای کار اشکالات عمده ای داشت و بدلیل عدم برنامه ریزی مناسب با شکست مواجه شد.

فلاحی؛ اجرای ده فاز بصورت همزمان را از دلایل عمده و مهم شکست این پروژه عنوان کرد و گفت: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که در چنین پروژه های بزرگی همزمان تمام فازها باهم اجرا شود  و اگر پروژه آربابالند بصورت مرحله ای و فاز به فاز  اجرا می شد شاید وضعیت چیز دیگری بود.

نماینده عالی دولت در بانه یادآور شد؛ در چند ماه اخیر چندین جلسه با سرمایه گذار خارجی این پروژه در خصوص تعیین تکلیف نهایی پروژه مذکور انجام شده و آنچه که در این جلسات مشخص شده این است که طرف خارجی دیگر قادر به ادامه کار نیست.

فلاحی تصریح کرد: با توجه به اینکه قرارداد بین سرمایه گذار عراقی و شهرداری کاملا قانونی و حقوقی است  نمینوان بصورت یک طرفه آن را فسخ کرد و از همین رو جلسه ای در چند روز آینده با ایشان در همین رابطه خواهیم داشت.

وی افزود: پس از فسخ قرارداد با ایشان سرمایه گذارانی هستند که برای ادامه این پروژه اعلام آمادگی کردند که امیدواریم با به سرانجام رسیدن پروژه آربابالند بتوانیم یک محیط تفریحی جذاب و سالم برای شهروندان در این مکان ایجاد کنیم.

فرماندار بانه به بحث راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: سالانه  هموطنان زیادی از سراسر کشور برای بازدید از یادمان های دفاع مقدس این شهرستاتن در قالب اردوهای راهیان نور سفر می کنند که این موضوع نیز در راستای توسعه گردشگری شهرستان حائز اهمیت است.

وی همچنین به ظرفیت شهرستان بانه در بحث اسکان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت اسکان بانه در هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان بانه برای اقامت در هر شب هزار تخت می باشد.

فلاحی گفت: اولویت ما در بحث اسکان هدایت مسافران به هتل ها و مهمان پذیرها می باشد و در همین راستا استفاده از چادر در مدارس و اماکن عمومی را ممنوع کردیم و طی صحبت هایی نیز که با مدیران ادارات داشتیم به استفاده حداقلی از مهمان سراهای ادارات تاکید شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی حوزه ترافیکی در بحث ایجاد تسهیلات برای مسافران اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز مسیرهای پر تردد  و  دارای وضعیت نامطلوب ساماندهی و ترمیم خواهند شد.



برچسب ها :

بانهجاذبه های گردشگریآرباباخبرظرفیت های گردشگریفرماندار بانهبیگلریستاد تسهیلات خدمات سفربانهاسکان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی