چهارشنبه 31 خرداد 1396 / 10:46|کد خبر : 2624|گروه : سياسي

کردها؛ اولین دشمنان و اولین قربانیان داعش

کردها؛ اولین دشمنان و اولین قربانیان داعش

هیچ نیرویی در جهان، مانند کُردها، داعش را در جبهه‌های جنگ به زانو درنیاورده‌ است. از ترکیه و عراق گرفته تا سوریه، کردها رشادت خود را در نبرد با داعش اثبات کرده‌اند و درهمان‌حال، کردها اولین قربانیان داعشیان نیز بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، هیچ نیرویی در جهان، مانند کُردها، داعش را در جبهه‌های جنگ به زانو درنیاورده‌ است. از ترکیه و عراق گرفته تا سوریه، کردها رشادت خود را در نبرد با داعش اثبات کرده‌اند و درهمان‌حال، کردها اولین قربانیان داعشیان نیز بوده‌اند.

یک) رفتار داعش در استفاده از بیان کُردی در فیلم‌های منتشرشده از حمله تروریستی اخیر به تهران، بسیار حساب‌شده بود. در اوج بحران میان ایران و عربستان، داعش از این فرصت استفاده کرد و خواست ضرب‌شستش را به ایران نشان دهد.
دو) هیچ نیرویی در جهان، مانند کُردها، داعش را در جبهه‌های جنگ به زانو درنیاورده‌ است. از ترکیه و عراق گرفته تا سوریه، کردها رشادت خود را در نبرد با داعش اثبات کرده‌اند. درهمان‌حال، کردها اولین قربانیان داعشیان نیز بوده‌اند. مردمی که امروز از حوادث تروریستی تهران سخن می‌گویند، جنایات داعش علیه کردهای کوبانی را فراموش نكرده‌اند. بنابراین داعش از فرصت حمله تروریستی اخیر خود استفاده کرد تا حیثیت کردها را لکه‌دار کند.
سه) چند سال پیش یکی از داعشیان در اربیل کردستان، حمام خونی در عید قربان به راه انداخت. بعدها در گزارش‌ها اعلام کردند که این فرد در ازای دریافت ١٧‌ میلیون تومان برای جهیزیه سه دخترش، دست به این قتل‌عام زده است.  این جنایت علیه کردها، علیه اهل تسنن بوده و آن فرد داعشی که آن فاجعه را در اربیل به راه انداخت، شیعه و سنی، زرتشتی و مسیحی نمی‌شناخت. مگر آن چهارشنبه‌سوری را از یاد برده‌اید که داعش پیشمرگه‌ها را در قفس به آتش کشید؟ مگر فروختن دختران ایزدی را در بازارها فراموش کرده‌اید؟ کجای قرآن، از این‌چنین بربریتی سخن گفته است؟
چهار) به اعتقاد من، برخی دنبال آن هستند که از روی جهل یا سهو فرصتی برای عقده‌گشایی داشته باشند و با این روش، میان اقوام و مذاهب ایران شکاف ایجاد کنند؛ خصوصا آنکه یکی از درخشان‌ترین نتایج انتخابات اخیر، بیشترین رأی آقای روحانی بود که از دو استان سیستان‌وبلوچستان و کردستان به صندوق‌ها ریخته شد. چنین نفاق‌افکنی‌ای در این شرایط، برای دشمن بردِ تبلیغاتی دارد، اما ما ایرانی‌ها نباید اسیر چنین صحنه‌آرایی‌های دهشتناک شویم. داعش غده سرطانی فراملیتی و تروریستی است و شاهد این مدعا حضور شهروندان انگلیسی، فرانسوی و حتی دیگر کشورهای اروپایی در این لشكر شوم است. حتی چندی پیش نیز نماینده مجلس مردم کرمان، اعلام کرده بود که داعشیان در این استان مرکزی ایران در حال عضوگیری و جمع‌آوری پول هستند.
پنج) سرزمین اقوام و ادیان مختلف در ایران، نیازمند توسعه همگانی و احترام به شهروندان آن است. نباید با بی‌توجهی به استانی چون کردستان که کمرش زیر بار جنگ شکست، به دست داعشیان بهانه بدهیم. آیا کسی خبر دارد که نسبت ٣٠ به ٦٠ جمعیت شهری و روستایی در این استان، اکنون ٦٠ به ٣٠ شده است؟ آیا کسی می‌داند که تولیدکنندگان و کشاورزان روستایی این استان چطور اکنون در شهرهای کوچک و بزرگ زندگی می‌گذرانند و مصرف‌کننده شده‌اند؟ فقر اقتصادی، سوءتفاهم به وجود می‌آورد و چاره آن تنها یک چیز است؛ تفاهم ملی.


قطب الدین صادقی



برچسب ها :

کردهاجنگداعشقربانیانکرئستاناقوام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی