دوشنبه 18 آبان 1394 / 12:38|کد خبر : 263|گروه : سياسي

سفیری که نیامده سوزه اصلی اخبار مالزی شد

سفیری که نیامده سوزه اصلی اخبار مالزی شد

'مرضیه افخم' سفیر جدید ایران در مالزی که هنوز وارد کوالالامپور نشده است، به سر خط اصلی خبرهای رسانه ای این کشور در جنوب شرق آسیا تبدیل شد.

به گزارش آرباباخبر به نقل از ایرنا، تارنمای 'مالیزیا اینسایدر' امروز با انتشار عکسی از مرضیه افخم در خبری نوشت که وی نخستین زنی است که در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران به عنوان سفیر انتخاب می شود.


'مالیزیا اینسایدر' همچنین به نقل از 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران نوشت، که انتخاب افخم به عنوان سفیر تنها چند دقیقه زمان لازم داشت و تعیین جانشین وی چهار ماه طول کشید.


روزنامه 'سان دیلی' مالزی نیز ضمن پوشش اخبار انتخاب مرضیه افخم به عنوان سفیر جدید ایران در مالزی، با معرفی 'حسن روحانی' به عنوان 'رییس جمهور میانه رو ایران'، نوشت: این دولت ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه تبعیض علیه زنان از وزرای خود خواسته بود از زنان در پست های ارشد استفاده کنند.


'سان دیلی' همچنین نوشت که زنان در ایران می توانند به عنوان نماینده مجلس و عضو کابینه نیز انتخاب شوند.


روزنامه های 'رعیت پست' و 'مالای میل آنلاین' از دیگر رسانه های مالزی بودند که در اخبار امروز خود با معرفی مرضیه افخم به عنوان نخستین سفیر زن در دوران پس از انقلاب اسلامی و به عنوان دیپلمات بلندپایه ایران در مالزی به پوشش این خبر پرداختند.


مرضیه افخم پیش از انتخاب به عنوان سفیر ایران در مالزی، سخنگوی وزارت امور خارجه بود و پیش از آن نیز ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه را بر عهده داشت.


وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در آیین تودیع مرضیه افخم و معارفه جابر انصاری سخنگویان قدیم و جدید وزارت امور خارجه گفته بود: امروز اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران عازم کشور بسیار مهم، دوست و برادر مالزی می شود تا روبط بین و کشور هرچه گسترده تر و جدی تر و مستحکم تر شود.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی