جمعه 9 تیر 1396 / 11:08|کد خبر : 2645|گروه : اجتماعي

نماینده سقز و بانه:

پروژه گازرسانی به 9 روستای بانه انجام می شود

پروژه گازرسانی به 9 روستای بانه انجام می شود

نماینده مردم سقز و بانه از موافقت با پروژه گازرسانی به 9 روستای بانه خبر داد.

 مهندس محسن بیگلری امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز جلسه ای با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان و معاونین ایشان در محل فرمانداری بانه به منظور بررسی گازرسانی به روستاها و حاشیه شهر بانه انجام شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از بهره مندی بیشر روستاهای بانه از نعمت گاز افزود: در حال حاضر 137 روستای بالای بیست خانوار در شهرستان بانه وجود دارد که قابلیت گازرسانی دارند.

بیگلری خاطرنشان کرد:  116 روستا از این تعداد هم اکنون از نعمت گاز برخوراد هستند و عملیات گاز کشی به سه روستای بانوان؛ کنده سوره و بلکه نیز در دست اجرا می باشد.

نماینده مردم سقز و بانه تصریح کرد: بر این اساس درصد نفوذ گاز در  روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان بانه در حال حاضر 85 در صد است.

و ی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای اجرای گازکشی به 9 روستای دیگر بانه انجام شده  که با اجرای این پروژه ها ضریب نفوذ گاز شهرستان بانه در روستاهای این شهرستان به بالای 90 درصد خواهد رسید.

بیگلری یادآور شد؛  این در حالی  است که میانگین بهره مندی روستاهای استان در سایر شهرستان ها 77 درصد است.

وی  تصریح کرد: مکاتباتی هم برای اجرای پروژه گاز رسانی به بیست روستای دیگر و کوخ هایی که در مسیر خط انتقال گاز  قرار گرفته اند با وزارت گاز انجام شده و این موضوع در دست بررسی است.

بیگلری با بیان اینکه شهرستان  بانه یک شهر مرزی است افزود: اجرای پروژه گاز رسانی به روستاهای این شهرستان علی رغم اینکه نقش مهمی در محرومیت زدایی دارد به عمران و توسعه روستاها و  در نتیجه ایجاد امنیت پایدار نیز کمک بسزایی می کند.


وی گفت: برای کاهش گاز بها و برگرداندن بانه به اقلیم 1 با وزیر  نفت مکاتبه و رایزنی هایی  هم انجام شده که امیدواریم در این خصوص به نتایجی برسیم.



برچسب ها :

بیگلرینمایندهبانهسقزگازرسانیروستاهای بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی