چهارشنبه 14 تیر 1396 / 08:37|کد خبر : 2653|گروه : اجتماعي

جذب بیسوادان در بانه از معضلات اصلی در حوزه سواد آموزی این شهرستان است

جذب بیسوادان در بانه از معضلات اصلی در حوزه سواد آموزی این شهرستان است

مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: مهمترین مشکل در حوزه سواد آموزی در شهرستان بانه مربوط به جذب بیسوادان برای شرکت در کلاس های سواد آموزی است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ رضا خضری عصر امروز در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی این شهرستان که با حضور فرماندار و سایر اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ از جذب بیسوادان بعنوان مهمترین معضل و مشکل در حوزه سواد آموزی بانه یاد کرد.

وی افزود: بنا بر خود اظهاری مردم بانه در سال 91 حدود یازده هزار بی سواد در این شهرستان در فاصله سنی ده تا 49 سال شناسایی شدند که در فاصله پنج سال گذشته تا به امروز بیش از پنج هزار نفر از این تعداد در دوره های مختلف سواد آموزی بانه شرکت داشتند.

خضری تصریح کرد: سال گذشته از مجموع 1100 نفری که اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برای حوزه سواد آموزی بانه تعیین شده بود علی رغم تلاش همکاران و نهادهای حمایتی شهرستان 706 نفر را در دوره سواد آموزی جذب؛ 200 نفر در دوره انتقال و 70 نفر هم در دوره تحکیم آموزش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد: سهمیه بانه در دوره های انتقال و تحکیم بصورت صد در صدی پوشش داده شده و تنها مشکل این اداره جذب بیسوادان برای شرکت در دوره سواد آموزی می باشد.

وی افزود: تعداد بیسوادان در هر روستا و بخش به اسم مشخص می باشد و تنها مشکل ما برای جذب آنها برای حضور در دوره های سواد آموزی می باشد.

خضری یادآور شد؛ امسال نیز سهمیه تعیین شده برای حوزه سواد آموزی شهرستان بانه در هر سه دوره سواد آموزی؛ انتقال و تحکیم 1250 نفر می باشد که از این تعداد 750 نفر آن مربوط به دوره سواد آموزی؛ 250 نفر دوره انتقال و 100 نفر هم دوره تحکیم می باشد.

مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: کسانی که بتوانند هر بیسواد در دوره سواد آموزی را آموزش دهد به ازای هر نفر مبلغ 680 هزار تومان، در دوره انتقال به ازای هر فراگیر مبلغ 840 هزار تومان و در مقطع تحکیم 130 هزار تومان دریافت می کند.

وی حداقل مدرک قابل قبول  برای آموزش بیسوادان را دیپلم دانست و افزود: این یک فرصت اشتغال زایی می توانند مبلغی حدود 13 میلیون تومان دریافت کند.

خضری یادآور شد؛ چنانچه بیسوادی نیز خود بتواند در خانه با کمک آشنایان و فرزندان خود باسواد شود پس از اخذ امتحان و به شرط قبولی در دوره سوادآموزی مبلغ 720 هزار تومان به حساب او که از قبل به همین منظور برای شخص او باز گشایی  شده است واریز خواهد شد.

این مسئول ریشه کن کردن بیسوادی در بانه را مستلزم کار گروهی دانست و به همکاری نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد؛ بهزیستی؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران ؛ شبکه بهداشت و سایر ادارات با آموزش و پرورش در این حوزه تاکید کرد.



برچسب ها :

سواد آموزیبانهآرباباخبرشورای پشتیبانی سواد آموزیجذب بیسواد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی