چهارشنبه 14 تیر 1396 / 08:57|کد خبر : 2654|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

دستور کار اجرایی برای جذب بیسوادان در بانه تدوین شود

دستور کار اجرایی برای جذب بیسوادان در بانه تدوین شود

فرماندار بانه گفت: از این به بعد جذب بیسوادان در بانه برای کلاس های سوادآموزی بر اساس دستور کار مشخص انجام خواهد شد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی در نخستین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی این شهرستان که در فرمانداری بانه برگزار شد، به ضرورت تدوین دستور کار اجرایی برای جذب بیسوادان این شهرستان به منظور  شرکت در کلاس های سواد آموزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ریشه کن کردن بیسوادی در بانه به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است افزود: می طلبد که همه اعضای  شورای پشتیبانی سواد آموزی به  آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه کمک کنند.

فلاحی گفت: نهادهای حمایتی مانند بهزیستی؛ کمیته امداد و سایر ادارات و نهادهای عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی می بایست با توجه به دستور کاری که تدوین خواهد شد موظف هستند در زمینه جذب بیسودان بانه ای در شهر و روستاب ه آموزش و پرورش این شهرستان کمک کنند.

فرماندار بانه تصریح کرد: در جلسات آینده این شورا هر کدام از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بانه می بایست گزارش عملکرد اقدامات خود در راستای جذب و باسواد کردن مجموعه تحت پوشش شان را بصورت آماری ارائه دهند و از این به بعد کلی گویی از هیچ کدام از اعضا پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: امروزه شرایط جدید زندگی در عصر حاضر و با ورود تکنولوژی در زندگی روزمره؛ آحاد جامعه ناگزیر از سواد آموزی هستند بطوریکه اگر در گذشته بیشتر اخبار و معلومات بصورت شنیداری در اختیار فرد قرار می گرفت اما امروزه برای آگاهی از مسائل مختلف روز می بایست مجهز به علوم نوشتاری و خواندن بود.

فلاحی شهرستان بانه را از شهرستان های مهاجر پذیر در سطح استان کردستان عنوان کرد و گفت: و این در حالیست که متاسفانه زیر ساخت های موجود در این شهرستان متناسب با افزایش جمعیت در این شهرستان نیست که این موضوع خود موجب بروز مشکلاتی در حوزه های مختلف بویژه اموزش و پرورش شده است.

فلاحی؛ تصریح کرد: در این بین آموزش و پرورش یکی از نهادهای متاثر از این موضوع است که علی رغم تلاش خیرین مدرسه ساز در احداث فضاهای آموزشی جدید بازهم شاهد مشکلاتی در این عرصه هستیم بطوریکه در حال حاضر بیش از 80 درصد مدارس بانه بصورت دو شیفته اداره می شوند.



برچسب ها :

فرماندار بانهشورای پشتیبانی سواد آموزیبانهآرباباخبرمهاجر پذیرسوادآموزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی