شنبه 17 تیر 1396 / 12:31|کد خبر : 2659|گروه : اقتصادي

قاچاق کالا با تقویت زیرساخت ها در مرزهای رسمی مهار می شود

قاچاق کالا با تقویت زیرساخت ها در مرزهای رسمی مهار می شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مرزهای رسمی با زیرساخت های مناسب باعث تسهیل صادرات و اشتغالزایی پایدار در این مناطق می شود و بطور طبیعی مانع از قاچاق کالا می شود

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محسن بیگلری  در خصوص وضعیت بازارهای مرزی گفت: توجه به تقویت زیرساخت ها و رونق بازارچه های مرزی یکی از لازمه های تسهیل صادرات است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث بزرگراه و جاده ها ترانزیتی منتهی به مناطق مرزی رسمی یکی از ضروریات تسهیل تجارت است همچنین نیاز به فرودگاه و اتصال به خطوط راه آهن از لازمه های دیگر تقویت اقتصاد مناطق مرزی است.  

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با توجه به اینکه رونق بازارهای مرزی مشروط به هماهنگی ها اداری و سیاسی از سوی دو کشور است، بنابراین باید وزارت خارجه نیز به تناسب هر منطقه رایزنی های لازم را در زمینه رونق اقتصاد مرزهای رسمی انجام دهد.

بیگلری در ادامه این گفت و گو  افزود: در صورت احداث راه آهن میاندوآب به سقز و همچنین راه آهن بانه، تحول اساسی در تقویت اقتصاد غرب کشور ایجاد می شود؛ درحال حاضر اگر رایزنی های از سوی وزارت خارجه با دولت مرکزی عراق صورت بگیرد تا طرف عراقی نیز همکاری کند بازارچه مرزی سیرانبند بانه ظرفیت افزایش مبادلات را دارد.

وی ادامه داد: ایجاد مرزهای رسمی با زیرساخت های مناسب باعث تسهیل صادرات و اشتغالزایی پایدار می شود و بطور طبیعی مانع از قاچاق کالا می شود.


منیع: کردپرس



برچسب ها :

بیگلریقاچاق کالامرزهای رسمیسیران بندیازارچه سیف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی