دوشنبه 19 تیر 1396 / 08:21|کد خبر : 2666|گروه : اجتماعي

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه:

21 واحد عرضه قلیان در بانه پلمپ شد

21 واحد عرضه قلیان در بانه پلمپ شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه از پلمپ و تعطیلی 21 قلیان سرا در بانه طی سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دکتر حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ها و خبرگذاری ها در شهرستان بانه بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر  اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در راستای مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه پیشگیری و درمان ایفای نقش می کند.

وی افزود: در سال گذشته و طی سه ماهه نخست امسال، بالغ بر 150 جلسه آموزشی به منظور پیشگیری از مواد مخدر در سطح مساجد؛ مراکز درمانی شهری و روستایی؛ خانه های بهداشت و  مدارس برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

دکتر منصوری همچنین از برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی با موضوع اعتیاد و پیشگیری از این پدیده خانمانسوز برای ماموستایان آیینی و ائمه جمعه و جماعت نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به نفوذ کلامی که روحانیون در بین آحاد جامعه دارند این کلاس ها برای روحانیون شهرستان برگزار شده است تا آثار و عواقب سوء استفاده از مواد مخدر بر روی زندگی فردی و اجتماعی بیماران از طریق این بزرگواران  در بین مردم بازگو و تبیین شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه همچنین از ایجاد و راه اندازی سه مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: از این تعداد مرکز  اعتیاد دو مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی است که این مراکز نقش مهمی در حوزه درمان و ترک وابستگی معتادان به اعتیاد دارد.

منصوری تصریح کرد: تامین داروهای مربوط به ترک اعتیاد در همه این مراکز توسط شبکه بهداشت و درمان بانه تامین می شود و همچنین نظارت و کنترل مستمر بر نحوه کار آنها توسط این شبکه صورت می گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد؛ در مراکز ترک اعتیاد یک نفر پزشک عمومی و یا روانشناس بعنوان مسئول فنی و همچنین پرستار و یک روانشناس مشغول ارائه خدمت به معتادان بمنظور رهایی از این بیماری خانمان برانداز هستند.

 وی افزود: علی رغم خدمات روانشناسی و مشاوره ای که در این مراکز صورت می گیرد با توجه به اینکه اعتیاد تاثیرات مخربی بر روی اعضا و احشای داخلی بدن بیماران مانند ریه ها؛ قلب و شش ها دارد انجام خدمات درمانی توسط پزشکان و متخصصان در این مراکز ترک اعتیاد نیز صورت می گیرد.

وی همچنین از اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه با همکاری سایر ادارات در  برخورد با قلیان سراهای این شهرستان نیز خبر داد و گفت: در سه ماهه سالجاری بیش از 21 واحد عرضه قلیان در بانه پلمپ شده است.

وی همچنین از تداوم این طرح در شهرستان بانه خبر داد و گفت: سیاست کاری ما در شبکه بهداشت و درمان بانه مبنی بر تعطیلی و تداوم پلمپ مراکز عرضه قلیان در بانه است و در آینده نزدیک چندین واحد دیگر نیز پلمپ خواهند شد.



برچسب ها :

شبکه بهداشت و درمانپلمپقلیان سرابانهآرباباخبراعتیادمواد مخدر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی