چهارشنبه 21 تیر 1396 / 07:23|کد خبر : 2670|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

44 درصد راه های روستایی بانه آسفالت هستند

44 درصد راه های روستایی بانه آسفالت هستند

فرماندار بانه با بیان اینکه در حال حاضر 44 درصد راه های روستایی بانه آسفالت هستند گفت: امسال 5 میلیارد برای بهسازی و ترمیم راه های مواصلاتی بانه تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان کردستان از راه های مواصلاتی به عنوان زیرساخت های توسعه و گردشگری نام برد و گفت: در حال حاضر حدود 44 درصد راه های روستایی بانه آسفالت هستند.

 وی افزود: امسال نیر 5 میلیارد تومان برای بهسازی و ترمیم جاده های مواصلاتی بانه از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان تخصیص یافته است.

فلاحی خاطرنشان کرد؛ اولویت اول را در این بخش به تعریض جاده بانه - بویین که  مسیر دسترسی به بازارچه رسمی سیران بند؛ یادمان شهدای گمنام این محل و همچنین منطقه نمونه گردشگری سورین در بخش ننور می باشد تخصیص داده ایم.

فرماندار بانه همچنین از تخصیص دو میلیارد تومان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و سه میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر به بخش های مختلف کشاورزی در حوزه های منابع طبیعی و دامپزشکی خبر داد و گفت: سیاست ما در تخصیص اعتبارات به بخش کشاورزی ایجاد زمینه اشتغال پایدار است.

وی خاطرنشان کرد؛ شهرستان بانه علی رغم پتانسیل های خوبی که در حوزه کشاورزی و صنایع دستی دارد متاسفانه در چند سال اخیر بواسطه گرایش مردم به سمت مبادلات مرزی به فراموشی سپرده شده است.

فلاحی با اشاره به کاهش رونق بازار تجاری در بانه گفت: این موضوع بعنوان زنگ خطری برای مسئولین و مردم است که می بایست با حمایت از بخش کشاورزی و حوزه صنایع دستی این دو بخش را در بانه احیا و بین این دو بخش با مبادلات مرزی یک نوع تعادل نسبی برقرار کنند.

وی ایجاد ده غرفه برای فعالان حوزه صنایع دستی در بانه توسط شهرداری و شناسایی هنرمندان شاخص این بخش به منظور اعطای تسهیلات اشتغالزایی و همچنین در بخش کشاورزی برطرف کردن مشکلات زیر ساختی در مزارع و باغات سطح شهرستان را از جمله اقدامات حمایتی از حوزه صنایع دستی و بخش کشاورزی برشمرد.


صدور 5400 کارت کولبری برای مرزنشینان روستایی در بانه

فرماندار بانه در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی کولبران هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای تعداد 5400 نفر از واجدین شرایط در روستاهای مرزی بانه کارت کولبری صادر شده است.

وی افزود: راه اندازی معابر موقت مرزی در هنگه ژال و گله سوره در کنار بازارچه رسمی سیران بند از جمله اقداماتی است که توسط دولت و در راستای ایجاد منبع درآمدی برای روستاییان تا شعاع 15 کیلومتر ایجاد و راه اندازی شده است.

فلاحی یادآور شد؛  علی رغم فراهم کردن این تسهیلات و  اطلاع رسانی های قبلی که از طریق ائمه جمعه و جماعات روستاها، بخشداران و دهیاران صورت گرفته است املا متاسفانه بازهم شاهد تردد غیر مجاز مرزی از سوی عده ای هستیم که مشکلاتی برای خود و دیگران ایجاد می کنند.

فلاحی گفت: با توجه به مرزی بودن و پوشش جنگلی داشتن منطقه و حساسیت هایی که بدلیل تحولات سیاسی  در کشورهای منطقه و همسایه وجود دارد نبابد مرزنشینان خارج از دو معبر موقت قانونی کالا وارد کنند که علی رغم ارتکاب جرم جان خود و دیگران را هم به خطر می اندازند.

نماینده عالی دولت در بانه گفت: هم اکنون بیش از 80 قلم کالا که بیشتر مربوط به لوازم خانگی است از طریق دو معبر موقت بدون پرداخت عوارض و گمرک در راستای کمک به مرزنشینان وارد بازار شهرستان می شود.

این مسئول در ادامه به منطقه ویژه اقتصادی بانه هم اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز از مصوبات دولت نهم است که کارهای اجرایی و عملیاتی آن در دولت دهم انجام گرفته است.

وی گفت: با پی گیری های مهندس بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و استاندار کردستان مشکل تاییدیه زیست محیطی آن که از مشکلات عمده  این پروژه در چند سال اخیر  بود حل شده و هم اکنون عملیات احداث زیرساخت های آن در حال انجام است.

فلاحی به مزایای سرمایه گذاری در منطقه و.ویژه اقتصادی بانه هم اشاره کرد و گفت: کسانی که در این مناطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه گذاری کنند بدون پرداخت عوارض و مالیات می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را برای تولید وارد کنند و اجناس تولید شده  را با قیمتی مقرون به صرفه که از طریق این مزایا تولید می شود روانه بازارهای داخلی و یا به خارج از کشور صادر کنند.

فرماندار بانه در بخش پایانی سخنان خود به پروژه های در حال اتمام و آماده بهره برداری در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان 96 تختخوابی بانه؛ سد عباس آباد و پروژه 672 واحدی مسکن مهر بانه از جمله این پروژه ها است که تقریبا کار آنها به پایان رسیده است.

وی در تشریح پروژه بیمارستان جدید بانه گفت: عملیات احداث ساختمان بیمارستان مذکور تقریبا به اتمام رسیده و مراحل تجهیز و نیرو گیری این بیمارستان هم با رایزنی های مهندس بیگلری با وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین برگزاری آزمون استخدامی در حال انجام است.

فلاحی گفت: با بهره برداری از پروژه سد عباس آباد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است منبع آب شرب مردم بانه تا افق سال 1420 تامین می شود و یکصد روستا نیز از مزایای این پروژه بهره مند می شوند.

فلاحی با بیان اینکه کار مطالعاتی دو سد دیگر نیز در بانه انجام شده است خاطرنشان کرد؛ برای اتمام پروژه سد عباس آباد 115 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.



برچسب ها :

فرماندار بانهنشست خبریخبرنگارانراه روستایی؛ آسفالتاشتغالبخش کشاورزیتولیدمنطقه ویژه اقتصادیآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی