چهارشنبه 21 تیر 1396 / 17:33|کد خبر : 2674|گروه : اجتماعي

اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در بانه بزرگزار شد

اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در بانه بزرگزار شد

به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در شهر بانه بزرگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، همایش عفاف و حجاب تحت عنوان اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده بمناسبت هفته حجاب و عفاف در این شهر بزرگزار شد.

سرهنگ احمد فرجی جانشین سپاه بانه در این مراسم اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف یک مسئاله دینی است که حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زنان مسلمان در این زمینه می باشند..

وی با اشاره به نقش بانوان عفیف و محجبه در تربیت فرزندان افزود: مادرانی که به موضوع حجاب و عفاف توجه بیشتری دارند فرزندان موفق تری تربیت و تحویل جامعه می دهند.

سرهنگ فرجی تصریح کرد: آرامش و نشاط در خانواده هایی که به موضوع حجاب و عفاف اهمیت بیشتری می دهند به مراتب بیشتر از دیگر خانواده هایی است که به این موضوع دینی کمتر اهمیت داده  و یا اصلا توجه نمی کنند.

جانشین سپاه بانه، تصریح کرد: برخلاف عقیده بسیاری از مردم که حجاب را برای زنان محدودیت می دانند اینطور نیست بلکه حجاب مصونیت بخش زنان از گناه و آسیب های اجتماعی است و پای بندی به مسئاله حجاب موجب رشد اخلاقی؛ دینی و ارتقای جایگاه اجتماعی زنان نیز می شود.

 در ادامه، ماموستا ملا خدر رحیمی امام جمعه نلاس شهرستان سردشت نیز با اشاره به آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: حجاب دستور الهی به زنان مسلمان است که موجب عزت و امنیت برای آنان می شود
.

وی افزود: بر اساس آمار کارشناسان علوم اجتماعی ؛ زنان بی حجاب بیشتر از سایر زنان دیگر در معرض آسیب های اجتماعی و تعرضات متعدد از جانب افراد هوسباز و شهوت ران قرار می گیرند.

ماموستا خدر تصریح کرد: امروز دنیای غرب  با راه اندازی صدها شبکه فارسی زبان که مبالغ زیادی هم برای آنها از لحاظ اقتصادی دارد بدنبال ترویج بی بند و باری و القای فرهنگ ابتذال در مقابله با حجاب و عفاف هستند.

امام جمعه نلاس خاطرنشان کرد؛ علی رغم اینکه رعایت حجاب از طرف زنان امنیت شخصی برای آنان بوجود می آورو در بعد گسترده تر نیز موجب امنیت اجتماعی در جامعه می شود.

وی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نیز تهدیدی برای بنیاد خانواده ها برشمرد و گفت: رعایت کردن حریم شرعی و اخلاقی در این شبکه ها نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد و اگر ورود به این فضاها بدون رعایت اصول و در نظر گرفتن ارزش ها صورت بگیرد ضربات جبران ناپذیری بر خانواده ها و جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اسلام مخالف هرگونه افراط و تفریط است تصریح کرد: خانواده مطلوب از دیدگاه اسلام خانواده ای است که روابط در آن بر پایه مودت و رحمت استوار باشد چرا که اسلام مخالف زن سالاری و یا مرد سالاری در خانواده ها می باشد.

وی گفت: مادران محجبه و عفیف به راحتی می توانند ارزش های دینی و اخلاقی را به نسل های بعدی منتقل کنند و از شکاف بین نسل ها جلوگیری کنند.

ماموستا رحیمی امنیت و عزت امروز کشور را مرهون خون شهیدان دانست و گفت: بانوان با رعایت حجاب و عفاف می توانند به حفظ و تداوم راه شهیدان کمک کنند.

در خاتمه ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه نیز گفت: متاسفانه می بینیم که امروزه بی حجابی و بد حجابی در جامعه رواج پیدا کرده بطوریکه این موضوع در شان زنان و مردان مسلمان نیست.

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت حجاب افزود: خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر اسلام(ص) و همه مسلمانان آنان را دعوت به حفظ حجاب و پاکدامنی نموده است.

ماموستا کریمی با انتقاد از وضعیت کنونی حجاب در جامعه خاطرنشان کرد؛ متاسفانه وضعیت حجاب در جامعه کنونی یک وضعیت مطلوب که خواسته قرآن و سیره رسول اکرم(ص) باشد نیست.

امام جمعه موقت بانه ریشه بسیاری از بی بندوباری های امروزی را ناشی از موضوع بی حجابی و الگو پذیری زنان مسلمان از شبکه های غربی و ماهواره عنوان کرد و گفت: دشمنان شبانه روز در تلاش هستند که عقاید و باورهای دینی را در بین جوانان مسلمان کم رنگ کرده و از این طریق فرهنگ لا ابالی گری غرب را در بین جوامع مسلمان ترویج دهند.

کریمی خاطرنشان کرد؛ بر اساس تحقیقات و همچنین شواهدی که در پیرامون ما وجود دارد علت بسیاری از طلاق ها در جامعه ناشی از عدم پای بندی خانواده ها به موضوع عفاف و حجاب می باشد.




برچسب ها :

حجاب و عفافهمایشبانهحریم خانوادهماهوارهابتذالشبکه های اجتماعیزنان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی