یکشنبه 25 تیر 1396 / 16:53|کد خبر : 2680|گروه : فرهنگي

همایش عفاف و حجاب برای فرهنگیان در بانه برگزار شد

همایش عفاف و حجاب برای فرهنگیان  در بانه برگزار شد

بمناسبت هفته عفاف و حجاب؛ همایشی با همین عنوان برای فرهنگیان بانه ای در کانون فرهنگی تربیتی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، امروز به مناسبت هفته عفاف و حجاب همایشی با همین عنوان در کانون فرهنگی تربیتی ولایت بانه با همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان و با حضور جمع کثیری از فرهنگیان زن و مرد در بانه برگزار شد.

محمد محمد زاده؛ معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ترویج و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب یکی از سیاست و برنامه های اصلی این اداره در مدارس سطح شهرستان است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یک ضرورت دینی و دستور الهی برای مسلمانان است افزود: آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد تربیتی و آموزشی نقش بسزایی در  تقویت و ترویج این واجب الهی در بین دانش آموزان دختر و پسر دارد.

محمدزاده خاطرنشان کرد؛ متاسفانه امروزه ترویج فرهنگ بی حجابی و بدحجابی در بین جوانان جوامع اسلامی توسط دشمنان دین به شدت دنبال می شود که جلوگیری و مقابله با این حربه فرهنگی دشمنان دین از رسالت های مهم واصلی آموزش و پرورش توسط معلمان است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بانه؛ سردرگمی جوانان؛ احساس بی هویتی از جانب قشر جوان و پیدایش مشکلات روحی روانی متعدد در بین دانش آموزان را از جمله آسیب های اجتماعی این مسئاله ضد فرهنگی دانست و گفت: عمل به آیات زندگی بخش قرآن ، پای بندی به دستورات اسلام و بهره گیری از آموزه های اسلام ناب بهترین راه مقابله با این هجمه فرهنگی دشمنان است.

وی در خصوص رواج استفاده از ماهواره و شبکه های اجتماعی در بین خانواده ها نیز هشدار داد و گفت: امروزه طبق نتایجی که از بررسی کارشناسان بدست آمده است علت بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی مانند طلاق در جامعه استفاده از ماهواره و شبکه های مجازی غیر اخلاقی معرفی شده است.

در ادامه این همایش؛ ماموستا سعید حسنی کارشناس دینی و امام جماعت مسجد حضرت اسماعیل (ع) بانه نیز با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص حجاب و عفاف اظهار داشت: مسئاله حجاب یک واجب الهی است که  خداوند متعال خواسته است با واجب کردن آن به زنان کرامت بخشیده و گوهر وجودی آنان را از گزند انسان های هوسران و شهوت پرست مصون نگاه دارد.

وی با اشاره به جایگاه زن در کشورهای غربی فزود: اگر ما چنگاهی به موقعیت زنان در کشورهای غربی داشته باشیم که چگونه شخصیت اجتماعی و انسانی آنان بواسطه بی حجابی از بین رفته است شاید آنگاه بهتر از  فلسفه واجب کردن حجاب در دین مقدس اسلام واقف خواهیم شد.

ماموستا حسنی با بیان اینکه حجاب مصونیت بخش جامعه و خانواده است خاطرنشان کرد؛ زنان جامعه اسلامی با رعایت حجاب و عفاف علی رغم اینکه موجب استحکام بنیان خانواده می شوند به امنیت اجتماعی و استحکام سایر خانواده ها نیز کمک شایانی می کند.

این کارشناس دینی در ادامه از رواج لباس های غربی و ماهواره ای در جامعه و الگو پذیری جوانان از هنرپیشه های هالیودی نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه جوانان ما علی رغم داشتن فرهنگ غنی اسلامی و بومی که دارند به سمت فرهنگ غربی گرایش یافته اند که می بایست با آسیب شناسی علت این گرایش توسط کارشناسان فن، تدابیری برای بازگشت هویتی جوانان به فرهنگ دینی و اسلامی اندیشیده شود.

ماموستا حسنی در خصوص استفاده جوانان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی به والدین نیز هشدار داد و گفت: زندگی امروزی استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی را ناگزیر کرده است اما می بایست استفاده از این ظرفیت و تکنولوژی روز دنیا با نظارت و کنترل والدین همراه باشد.



برچسب ها :

عفاف و حجاببانهفرهنگیانآرباباخبرهمایشماهوارهطلاق

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی