سه شنبه 27 تیر 1396 / 15:49|کد خبر : 2687|گروه : سياسي

60 درصد معابر و اماکن بانه نیازمند مناسب سازی برای معلولین است

60 درصد معابر و اماکن بانه نیازمند مناسب سازی برای معلولین است

رئیس اداره بهزیستی بانه گفت: متاسفانه 60 درصد از معابر و اماکن اداری و تجاری این شهرستان نیازمند مناسب سازی برای استفاده معلولین است.

امید مهتاب امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر 60 درصد از معابر و ساختمان های اداری و تجاری این شهرستان برای معلولین مناسب سازی نشده است که می بایست در آینده مناسب سازی های لازم برای این قشر انجام بگیرد.

وی افزود: در همین راستا کارگروهی با محوریت فرمانداری بانه تشکیل شده است که با برگزاری جلسات مرتب در هر ماه  مطالبات اداره بهزیستی از ادارات مرتبط در حوزه مناسب سازی اماکن و معابر را برای معلولین و جانبازان پی گیری می کند.

مهتاب تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم این کارگروه که می توان  به آن اشاره کرد ملزم کردن  نظام مهندسی بانه برای عدم صدور مجوز ساخت به اماکنی است که مناسب سازی برای معلولین در آنها پیش بینی نشده است.

رئیس اداره بهزیستی بانه خاطر نشان کرد، اتاق اصناف این شهرستان نیز متعهد شده است که طی برگزاری نشست هایی  با مالکین مجتمع های تجاری بانه و توجیه آنها نسبت به انجام مناسب سازی های مورد نیاز برای معلولین در مجتمع های تجاری بانه اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خانوارهای تحت پوشش واحد توانبخشی این اداره نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو هزار و 269 خانوار تحت پوشش واحد توانبخشی اداره بهزیستی بانه هستند که از خدمات مالی؛ غیر مادی و درمانی بهره مند می شوند.

مهتاب؛ ارائه خدمات فیزیوتراپی؛ کاردرمانی؛ شنوایی سنجی و بینایی سنجی بصورت رایگان به این خانوارها و همچنین اعطای امتیازات آب؛ برق و گاز در صورت احداث بنا را از جمله این خدمات به خانوارهای تحت پوشش واحد توانبخشی برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: خرید سمعک؛ ویلچر؛ پوشاک و کمک هزینه کاشت حلزون و ازدواج به بیماران نیازمند تحت پوشش واحد توانبخشی اداره بهزیستی از دیگر خدمات این واحد به خانوارهای مددجو است.

وی همچنین اقدامات فرهنگی مانند برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف در حوزه اعتیاد و سایر آسیب های آموزشی بمنظور پیشگیری از این معضلات بویژه در مناطق آسیب خیز برشمرد.



برچسب ها :

مناسب سازیاماکنمجتمع های تجاریبانهبهزیستیاعتیادآرباباخبرمددجو

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی