سه شنبه 27 تیر 1396 / 15:01|کد خبر : 2688|گروه : سياسي

همایش بصیرتی ناظرین شورای نگهبان شهرستان بانه برگزار شد

همایش بصیرتی ناظرین شورای نگهبان شهرستان بانه برگزار شد

شامگاه امشب به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان همایش بصیرتی ناظرین شورای نگهبان این شهرستان با حضور مسئولین در کانون ولایت بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شامگاه امشب به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان همایش بصیرتی ناظرین شورای نگهبان این شهرستان با حضور مسئولین  در کانون ولایت بانه برگزار شد.

محمد زاهد صالحی در این همایش با اشاره به نقش و جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد راهبردی است که با قوای سه گانه ارتباط تنگاتنگ دارد.

 وی با بیان اینکه بیشترین ارتباط شورای نگهبان با مجلس شورای اسلامی است افزود: نظارت بر مصوبات مجلس؛ انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از جمله مهمترین این رابطه ها است که می توان به آنها اشاره کرد.

صالحی به برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کشور و همچنین  شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی این بار نیز همانند گذشته به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور پرشور و با نشاط خود باری دیگر مهر تایید به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام زدند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در سهرستان بانه؛ صیانت از آرای مردم ؛ جلوگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی را از جمله وظایف سورای نگهبان برشمرد و گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی و بی وقفه هیئات اجرایی و نظارت بر انتخابات شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و مورد تایید در سراسر کشور و همچنین شهرستان بانه بودیم.

ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه نیز در ادامه این همایش به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان پرداخت و گفت: این نهاد انقلابی و کارآمد بعنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلام همواره مورد هجمه دشمنان و نظام قرار گرفته که این مسئاله حاکی از اهمیت و حساسیت این نهاد در کشور دارد.

وی تطبیق قانون های مصوبه  در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مردم با شرع مقدس اسلام و تفسیر آن از اساسی ترین رسالت های شورای نگهبان در کنار دیگر وظایف آن است.

امام جمعه موقت بانه در ادامه به وضعیت مطلوب امنیت در کشور  جمهوری ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: امنیت موجود در ایران حاصل بصیرت رهبری و ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان است که به بهای بسیار سنگینی در طول چند دهه اخیر به دست آمده است و مردم ما قدر این امنیت را به خوبی می داند و در راه حفظ و تداوم آن تلاش خواهد کرد.

امام جمعه موقت بانه داعش و گروهک های تروریستی در خاورمیانه را دست پرورده استکبار جهانی برای تضعیف جبهه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: این جریان تکفیری صهیونیستی جز اینکه در خدمت استکبار باشد هیچ رابطه ای با اسلام و مسلمانان ندارد.

ماموستا کریمی تصریح کرد: دشمن همواره بدنبال اغفال جوانان بوده و هست و در این بین وظیفه ما بعنوان خواص جامعه بصیرت افزایی نسل جوان است تا در دام تبلیغات غلط دشمنان نیفتند.



برچسب ها :

همایشبانهبصیرتناظرین شورای نگهبانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی