سه شنبه 27 تیر 1396 / 15:47|کد خبر : 2690|گروه : اجتماعي

شهردار بانه خبرداد:

روزانه ۱۲۰تن زباله در کارخانه بازیافت بانه نفکیک می شود

روزانه ۱۲۰تن زباله در کارخانه بازیافت بانه نفکیک می شود

-شهردار بانه گفت: روزانه ۱۲۰ تن زباله در شهر ۱۱۶ هزار نفری بانه بوسیله کارخانه بازیافت این شهر تفکیک می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بابک رستم پور یکی از اقدامات ارزشمند شورای اسلامی و شهرداری بانه را احداث کارخانه بازیافت خواند وگفت: سایت دفن زباله این شهر با مشکلات زیادی مواجه بود و اگر این کارخانه احداث نمی شد تبعات زیست محیطی آن قابل جبران نبود.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این کارخانه را ۲ میلیارد تومان ذکر کرد واظهارداشت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۲۰ تن زباله شهر ۱۱۶ هزارنفری بانه در این کارخانه تفکیک می شود،  بیان کرد: ۴۰ درصد حجم این میزان را زباله های خشک و مابقی را زباله های تر تشکیل می دهند.

شهردار بانه با بیان اینکه تفکیک زباله درمقصد در این کارخانه انجام می شود، اظهارداشت: با بهره برداری از این کارخانه برای ۲۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

رستم پور اضافه کرد: دراین  کارخانه انواع مواد الی از جمله فلزات، شیشیه نان کاغذ جداسازی می شود و مواد جداسازی شده بازیافتی دوباره به چرخه مصرف باز گردانده می شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله تفکیک از مبدا  زباله در سال ۹۴ در بانه آغاز شده است، عنوان کرد: با بکارگیری کارشناسان و تخصیص منابع و امکانات آموزش تفکیک از مبدا به طور چهره به چهره به مردم این شهرستان داده شد.

وی اظهارداشت:  خوشبختانه با بازسازی اعتماد مردم جامعه به سیستم شهرداری، موفق شدیم در کمتر از هفت ماه، ۸۰ درصد مردم را زیرپوشش آموزش های مذکور قرار دهیم.

منبع: مهر



برچسب ها :

بانهکارخانه بازایافت بانهزبالهشهردار بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی