یکشنبه 1 مرداد 1396 / 16:50|کد خبر : 2700|گروه : اجتماعي

6 واحد نانوایی متخلف در بانه به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

6 واحد  نانوایی متخلف در بانه به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

رئیس مرکز بهداشت بانه گفت: بر اساس 15 مورد نمونه برداری از نانوایی های سطح شهر شش نانوایی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی بانه معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سومین کارگروه بهداشت و امنیت غذایی شهرستان بانه امروز با حضور کلیه اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد.

علی شالباف رئیس مرکز بهداشت بانه در این جلسه با بیان اینکه مشکل عمده نانوایی های این شهر استفاده از میزان بالای نمک در نان است اظهار داشت: در یکماه گذشته 13 مورد نمونه برداری از نانوایی های مختلف در نقاط مختلف سطح شهر انجام شده است که در سیزده مورد آن مصرف بیش از حد استاندارد نمک مشاهده گردیده است.

وی افزود: در همین راستا شش واحد نانوایی متخلف که از نمک بالا در نان استفاده می کردند به اداره تعزیرات حکومتی برای پلمپ معرفی شدند.

شالباف تصریح کرد: در بیست نانوایی دیگر نیز که میزان استفاده از نمک در آنها بیش از حد استاندارد بود نیز برای کاهش و قطع سهمیه به اداره صنعت، معدن و تجارت بانه معرفی شدند که در صورت تکرار این نانوایی ها نیز در آینده پلمپ خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: بازرسان واحد سلامت و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بانه با همکاری سایر ادارات همواره بر کار نانوایی ها نظارت دارند بطوریکه در طی یکماه گذشته بالغ بر 52 مورد بازدید از این واحدها داشته اند که دو مورد آن بصورت گشت مشترک با ادارات تعزیرات؛ صنعت معدن و اتاق اصناف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در ادامه جلسه با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال شیوع بیماری های انگل روده ای بویژه "بیماری وبا" به اجرای مرحله دوم آهک پاشی خروجی فاضلاب در شهر بانه و سایر شهرهای اقماری این شهر تاکید کرد افزود: این عملیات بایستی هر چه سریعتر توسط آبفای شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری صورت بگیرد تا از شیوع هرگونه بیماری انگلی جلوگیری شود.

شالباف همچنین از ذبح دام و طیور غیر اصولی در جاده های بین راهی این شهرستان در مسیر روستای شوی و جاده سورین هشدار داد و از شبکه دامپزشکی این شهرستان درخواست کرد که با دقت و حساسیت بیشتری با فروشندگان دام در مسیرهای مذکور برخورد شود.



برچسب ها :

رئیس مرکز بهداشت بانهنانواییمیزان بالای نمکنانواییبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی