جمعه 30 تیر 1396 / 15:19|کد خبر : 2701|گروه : سياسي

اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان جایز نیست

اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان جایز نیست

امام جمعه بانه با انتقاد از عمل برخی از مردم در خصوص ایجاد دوگانگی در انجام برخی واجبات دینی گفت: اختلاف افکنی و ایجاد تشویش و شبهه در بین مسلمانان جایز نیست.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد اظهار داشت: طبق شنیده ها امروزه در برخی از مساجد سطح شهر بانه در هنگام نماز جمعه در انجام برخی از مستحبات پیش از خطبه مانند خواندن  مناجات و دعای پیش از شروع خطبه؛ قرائت دو اذان و همچنین اقامه دو رکعت نماز پیش از نماز جمعه اختلاف است.

وی با بیان اینکه اگر چه این موارد جزئی هستند اما در همین موارد جزئی نیز نباید ورود پیدا کرد افزود:  به هیچ عنوان جایز نیست در بین مسلمانان اختلاف افکنی کرد و تشویش ایجاد نمود حتی در زمینه موارد جزئی و پیش پا افتاده.

امام جمعه بانه خاطرنشان کرد؛ بهترین راه ثواب در انجام و یا عدم انجام اینگونه موارد مراجعه به نظر علمای گذشته و آموزه هایی است که از علمای گذشته به ما رسیده است.

ماموستا حیدری تصریح کرد: انجام هرگونه عملی که در زمان پیامبر (ص) و خلفای راشدین مرسوم نبوده باشد و بعدا انجام شود بدعت به شمار می رود اما انجام برخی از مواردی که مشابه آن ذکر شد چون زیانی به اصل دین نمیزند و منافاتی با قرآن و حدیث ندارد ایرادی ندارد و بدعت محسوب نمیشود.

امام جمعه بانه روز جمعه را از ایام مهم و پرفضیلت برشمرد و گفت: اقامه نماز جمعه در این روز از بزرگترین عبادات محسوب میشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نعمت های بیشمار  الهی نسبت به بندگانش هم اشاره کرد و گفت: شکر گذاری این همه نعمت از عهده هیچ کس بر نمی آید و باید قدردان و شکر گذار نعمت های بیشمار الهی بود.



برچسب ها :

امام جمعه بانهماموستا حیدریتفرقهمسلمانانواجبات دینینمازجمعهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی