یکشنبه 1 مرداد 1396 / 08:25|کد خبر : 2702|گروه : ورزشی

ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در مریوان برگزار می‌شود

ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در مریوان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ششمین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی با حضور 14 تیم داخلی و خارجی در مریوان برگزار می‌شود.

به گزارش آرباباخبر، حامد جولایی در این خصوص اظهار کرد: در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، مقرر شد ششمین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در اواخر مرادماه به میزبانی مریوان برگزار شود.

وی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی ورزش‌های بومی محلی برای ششمین بار در مریوان انجام می‌گیرد و هرساله با استقبال جمع کثیری از علاقمندان به این حوزه روبرو شده است.

به گفته این مقام مسوول، در این جشنواره کشورهای آذربایجان، ترکیه و سه استان، کردستان عراق از جمله دهوک، سلیمانیه، و کرکوک حضور دارند و بازی‌های بومی محلی خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی افزود: همچنین استان‌های لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان و سه شهرستان سنندج، مریوان و سقز از استان کردستان در ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی حضور خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطر نشان کرد: جشنواره بین‌المللی در رشته‌های «زوران»، «هلپرکی»، «طناب‌کشی» و بازی‌های بومی محلی در اواخر مردادماه امسال برگزار می‌شود.

جولائی در پایان گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با توافقات صورت‌گرفته آمادگی کامل برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی را در مریوان دارند.
 

منبع: فارس



برچسب ها :

جشنوارهبازی های بومی محلیمریوانورزش کردستانورزش روستایی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی