دوشنبه 2 مرداد 1396 / 12:46|کد خبر : 2707|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

آموزش های فنی حرفه ای در روستاهای بانه ترویج شود

آموزش های فنی حرفه ای در روستاهای بانه ترویج شود

فرماندار بانه با اشاره به نقش آموزش های فنی حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها به ضرورت ترویج فرهنگ این آموزش ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای بانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محمد فلاحی در دیدار  با رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای این شهرستان بمناسبت هفته ملی مهارت به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ آموزش های فنی حرفه ای در جامعه بویژه روستاهای این شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروزه بیکاری از معضلات اصلی در کشور محسوب می شود افزود: گرایش مردم به سمت رشته های فنی و مهارت آموزی در یکی از رشته های فنی می تواند نقش بسزایی در کاهش بیکاری و  ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار داشته باشد.

فلاحی؛ بی توجهی دانش آموختگان به موضوع مهارت آموزی و همچنین کم رنگ بودن نقش رشته های فنی حرفه ای در بین آحاد جامعه  بویژه قشر دانش آموزی را از دلایل اصلی بیکاری در جامعه دانست و خاطرنشان کرد؛ امروزه اشباع شدن ظرفیت استخدامی در ارگان های دولتی موجب افزایش بیکاری قشر تحصیلکرده  شده است  بطوریکه این ناهماهنگی بین دو مقوله فارغ التحصیلان و مسئاله استخدامی خیل عظیم بیکاری در کشور را بوجود آورده است.

فرماندار بانه ترویج فرهنگ رشته های فنی و مهارت آموزی را از ضروریات جامعه امروزی برشمرد و گفت: باید این دیدگاه و بینش مردم که داشتن کار را فقط به منزله استخدام شدن در مراکز دولتی می دانند را تغییر داد.

وی تصریح کرد: مهارت آموزی و توسعه آموزش های فنی حرفه ای در واقع به منزله کمک به تولید است چرا که می تواند به ترویج اشتغال وافزایش تولید در شهرستان مرزی بانه کمک کند.

نماینده عالی دولت در بانه گفت: بایستی مرکز آموزش فنی حرفه ای این شهرستان بعنوان متولی اصلی  در ارائه آموزش های فنی حرفه ای در شهرستان بانه شرایط و بسترهای لازم در خصوص ترویج این آموزش ها در مناطق مختلف شهری و روستایی بانه فراهم کند.


وی خاطرنشان کرد؛ ترویج و توسعه مهارت های فنی و حرفه ای از یک طرف موجب ایجاد اشتغال پایدار و از طرفی دیگر هم مانع از مهاجرت بی رویه روستائیان به حاشیه شهر و گسترش حاشیه نشینی و معضلات بعدی این پدیده خواهد شد.

فلاحی گفت: مرکز فنی حرفه ای بایستی بعنوان نهاد متولی در حوزه ارائه مهارت به اقشار جامعهِ تمهیدات لازم را در راستای گسترش آموزش های فنی  حرفه ای در روستاهای بانه با اولویت روستاهای پرجمعیت را پیش بینی کرده و از ظرفیت بخشداران و  سایر نهادهای دولتی کمک بگیرد.



برچسب ها :

بانهفرماندار بانهآموزش های فنی حرفه ایاشتغال پایدارآرباباخبرروستاهای بانهحاشیه نشینیبیکاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی