سه شنبه 3 مرداد 1396 / 11:38|کد خبر : 2708|گروه : سياسي

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای بانه:

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای 100 نفر در بانه اجرا می شود

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای 100 نفر در بانه اجرا می شود

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای بانه گفت: مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی دیگر از برنامه های اقتصاد مقاومتی است که تعهد شهرستان بانه در سالجاری 100 نفر است.

سید علی علوی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی دیگر از برنامه های اقتصاد مقاومتی است که امسال برای نخستین بار در شهرستان بانه برای 100 نفر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بستر سازی برای اشتغال از مهمترین اهداف طرح مذکور است افزود: در این طرح به جای آموزش در محیط کارگاهی از ظرفیت بنگاه های اقتصادی استفاده می شود و کار آموزان در زمان آموزش از طرف مرکز فنی حرفه ای بیمه مسئولیت هستند.

علوی خاطرنشان کرد: مدت آموزش در طرح مذکور از سه ماه تا یکسال است و هر بنگاه می تواند حداکثر سه نفر را در این طرح مشغول فعالیت کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بانه در ادامه از آموزش ۹۴۷ نفر حرفه آموز در ۷۷ حرفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد افراد بیش از 215 هزار و 428 ساعت آموزش را در محیط کارگاهی ثابت و سیار این مرکز در شهر و روستا آموزش های لازم را سپری کردند.

 و ی همچنین تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۵۰۵ نفر در ۲۸ حرفه در رشته های فنی و خدماتی آموزش های لازم را سپری کرده اند که در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته با رشد خوبی همراه بوده است.  

سید علی علوی افزود: " مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بانه در زمینه آموزش در کارگاه های ثابت و سیار، آموزش روستایی، آموزش در صنایع و مهارت آموزی به زندانیان فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد؛ مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بانه در حال حاضر با نه کارگاه ثابت و توانایی ایجاد 4 پایگاه سیار در بیشتر مشاغل فنی و خدماتی از جمله تعمیر لوازم خانگی، برق صنعتی، جوشکاری، رایانه، طراحی و دوخت، تعمیرات برق و مکانیک خودرو، به حرفه آموزان آموزش های لازم را ارائه و در پایان دوره ها به کارآموزان، گواهینامه معتبر مهارت آموزی با استانداردهای بین المللی اعطا می کند.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه یک شهر تجاری است و مردم این شهرستان بیشتر به این حوزه گرایش دارند خاطرنشان کرد؛ راه اندازی رشته هایی مانند تجارت الکترونیک و هتل داری با توجه به نیاز شهرستان از ضروریات است که امیدواریم با حمایت مسئولین و ایجاد ظرفیت و زیر ساخت های مورد نیاز برای رشته های مذکور شاهد راه اندازی این رشته ها در بانه باشیم.

علوی به ضرورت نیاز به تامین اعتبار برای به روز کردن تجهیزات کارگاهی و همچنین ایجاد کارگاه آزمون آنلاین در مرکز فنی حرفه ای بانه تاکید کرد.



برچسب ها :

فنی حرفه ایآموزشبانهۀآرباباخبرمحیط کار واقعیاشتغال

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی