چهارشنبه 4 مرداد 1396 / 10:08|کد خبر : 2710|گروه : اجتماعي

مصوبه جلسات مناسب سازی اماکن و معابر بانه برای تردد معلولین اجرایی نشده است

مصوبه جلسات مناسب سازی اماکن و معابر بانه برای تردد معلولین اجرایی نشده است

رئیس اداره بهزیستی بانه گفت: مصوباتی که در جلسات گذشته در بحث مناسب سازی فضا برای معلولین، نابینایان و سالمندان مطرح شده تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش آرباباخبر، امید مهتاب در جلسه مناسب سازی معابر شهر برای معلولین، نابینایان و سالمندان بانه که در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد، با انتقاد از روند اجرایی مصوبه جلسات گذشته مناسب سازی معابر و فضای ابنیه و اماکن اداری و عمومی بانه برای سالمندان، نعلولین و نابینایان این شهر گفت: طبق بازید کارشناسان اداره بهزیستی بانه متاسفانه روند اجرایی شدن این مصوبات رضاین بخش نیست.

وی افزود: مصوباتی که در جلسات گذشته در حوزه مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای معلولین، نابینایان و سالمندان بانه مطرح شده است تا به امروز اجرایی نشده است.

مهتاب به نامناسب بودن فضای پارک های سطح شهر بانه هم اشاره کرد و گفت: در ورودی پارک های بانه  شهرداری زنجیر نصب کرده که این زنجیر برای ممانعت از عبور و مرور دوچرخه سواران و  راکبین موتورسیکلت به محوطه پارک نصب شده است که همین موضوع برای عبور و مرور معلولین و سالمندان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس اداره بهزیستی بانه با بیان اینکه معلولین و سالمندان از نامناسب بودن فضای مساجد هم گله مند هستند، تصریح کرد: تعدادی از مساجد هم برای معلولین مناسب سازی نشده بود که با توجه به نیاز و ضرورت این امر برای سالمندان، نابینایان و معلولین از اداره اوقاف و امور خیریه درخواست می کنیم در این زمینه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد، در حال حاضر شهرداری بانه آسفالت خیابان ها و معابر را در دست اجرا دارد که در این موضوع نیز هیچگونه مناسب سازی برای معلولین در نظر گرفته نشده است بطوریکه معلولین حتی با ویلچر هم نمی توانند در خیابان ها عبور کنند.

وی به فضای نامناسب پهنه تجاری بانه اشارهای داشت و ادامه داد: مجنمع های تجاری بانه مانند دیگر مکان های عمومی شهر مناسب سازی نشده و معلولین برای تردد در این مسیرها نیز مشکل دارند که با وجود پیگیری ها و نامه نگاری های زیاد در این زمینه اقدام نشده است.



برچسب ها :

مناسب سازیمعابربانهمعلولینسالمنداننابینایانبهزیستیآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی