جمعه 6 مرداد 1396 / 12:10|کد خبر : 2712|گروه : اقتصادي

استاندار کردستان:

شهرداری ها بدنبال ایجاد منابع در آمدی پایدار باشند

شهرداری ها بدنبال ایجاد منابع در آمدی پایدار باشند

استاندار کردستان با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی حل مشکلات مالی شهرداری ها نیست گفت: شهرداری ها باید بدنبال تقویت منابع درآمدی پایدار و همچنین پیداکردن منابع جدید در امدی باشند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس عبدالمحمد زاهدی در همایش شهرداران استان کردستان که به میزبانی شهرستان بانه و در محل هتل هاله این شهر برگزار شد؛ به ضرورت تقویت و  ایجاد منابع درآمدی پایدار در شهرداری ها تاکید کرد و گفت: قانون نیز از ابتدا این موضوع را پیش بینی کرده و به این اصل تاکید داشته است.

وی با اشاره به مشکلات مالی دولت در بحث اعتبترات افزود: در حال حاضر اعتبارات دولتی پاسخگوی حل مشکلات شهرداری ها نیست بنابراین می طلبد که شهرداری ها توجه ویژه ای به تقویت منابع درآمدای پایدار خود داشته و نسبت به یافتن راهکارهای جدید در این حوزه نیز تلاش کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: دوران خدمت شهرداران دور چهارم همزمان بود با کاهش بهای جهانی نفت و همچنین رکود صنعت ساختمانی که این مقوله نیز به عنوان منبع درآمدی شهرداری ها تاثیر بسزایی در کاهش منابع درامد های پایدار آنان داشت.

 زاهدی گفت: اگر چه به دلیل کاهش بی سابقه بهای نقت در چند سال اخیر دولت نیز با کاهش بودجه و اعتبارات مواجه بود اما علی رغم همه این مشکلات؛  در حد توان برای کمک به حل مشکلات مالی شهرداری ها کمک کرد و در مجموع می توان گفت که عملکرد شهرداری ها در دوره مذکور با وجود همه نواقص و کمبودها یک عملکرد مثبت و قابل قبول بوده است

استاندار کردستان؛ تلاش برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد درآمد ثابت شهرداران برشمرد و گفت: همه دستگاه های دولتی هم موظف هستند که در این خصوص به شوراهای دوره پنجم و شهرداران آینده کمک کرده و با آنها همکاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عقب ماندگی برخی شهرهای استان کردستان هم انتقاد کرد و گفت: برخی از شهرهای استان کردستان هنوز همان سیما و منظر روستایی سابق خود را حفظ کرده اند که می بایست شهرداران برای تغییر این وضعیت تلاش کنند.

 وی همچنین نسبت به ایجاد و افزایش فضای سبز شهری در شهرها؛ توجه به مبلمان شهری و ایجاد المان های شهری متناسب با فرهنگ بومی و محلی همان شهر تاکید کرد و خاطرنشان کرد؛ فرهنگ ملی ما متشکل از فرهنگ ها و آداب و سنن قومی مختلف است که اگر این مجموعه فرهنگ و قومیت ها را از فرهنگ ما گرفت دیگر چیزی به نام فرهنگ ملی  باقی نخواهد ماند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود از شوراهای اسلامی شهرهای کردستان خواست تا در انتخاب شهرداران که یکی از اصلی ترین رسالت های آنان است دقت کنند و در این زمینه تخصص؛ کارایی ، تعهد و تجربه را بعنوان مهمترین شاخصه های انتخابی خود در تعیین شهرداران جدید در اولویت قرار دهند.

 وی خاطرنشان کرد؛ شهردار خوب به شهرداری گفته می شود که به جای پروژه محور بودن برنامه محور باشند و از طرفی دیگر نیز دیدگاه آنان نسبت به مدیریت امور شهری وسیع باشد.

زاهدی همچنین از شوراهای جدید بانه و سراسر استان کردستان خواست تا نسبت به آرای همدیگر و تصمیم حداکثری اعضا احترام بگذارند چرا که یکی دیگر از حمولفه های موفقیت شوراها احترام به نظر حداکثری اعضا است.

وی گفت: این موضوع همچنین موجب انسجام هر جه بیشتر اعضای شوراهای جدید خواهد شد  که مانع از انشقاق و دودستگی آنها می شود.



برچسب ها :

استاندار کردستانزاهدیبانههمایش شهردارانمنابع درآمد پایداراعتباراتکمبود اعتبارات دولتیآرباباخبرهتل هاله

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی