جمعه 6 مرداد 1396 / 12:00|کد خبر : 2713|گروه : سياسي

بیگلری از کندی روند عملیات احداث زیر ساخت در منطقه ویژه اقتصادی بانه انتقاد کرد

بیگلری از کندی روند عملیات احداث زیر ساخت در منطقه ویژه اقتصادی بانه انتقاد کرد

بیگلری از کندی روند عملیات احداث و تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی بانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی؛ در همایش شهرداران استان کردستان که با حضور استاندار کردستان در محل هتل هاله شهر بانه برگزار شد؛ از کندی روند عملیات احداث زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی بانه انتقاد کرد.

 وی افزود: مهندس یزدانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور در  آخرین سفر خود به شهر بانه که در زمستان سال 95 داشت و بدنبال  بازدیدی که در این سفر از محل احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه انجام دادند؛ قول مساعد دادند که ظرف شش ماه آینده شاهد تحول بزرگی در احداث زیرساخت های این منطقه خواهیم بود و این در حالیست که پس از گذشت شش ماه هنوز اتفاق خاصی که مد نظر ایشان و ما بوده در این منطقه اتفاق نیفتاده است.  

بیگلری گفت: مشکل زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی بانه مهمترین مانع بر سر راه اجرایی شدن این پروژه بزرگ بود که به حمدالله با پی گیری های استاندار و سایر مسئولین محلی و استانی این موضوع نیز مدتی پیش بطور کلی برطرف شد و بایستی ما تا کنون شاهد اتفاقات بزرگی در زمینه احداث و تکمیل زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه می بودیم که متاسفانه تا کنون اینچنین نبوده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بازارچه رسمی سیران بند نیز اشاره ای کرد و گفت: رسمی شدن این بازارچه از مطالبات اصلی و دیرینه مردم بانه بوده و همچنان است.

وی مهمترین مشکل بازارچه رسمی سیران بند را از ناحیه دولت مرکزی عراق عنوان کرد و گفت: برای حل و بررسی این موضوع نیاز است که هر چه سریعتر مقدمات نشستی با دولت مرکزی عراق فراهم شود.

بیگلری گفت: طی مکاتبات و هماهنگی هایی که با معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشور صورت گرفته قرار  شده است که  موضوع برگزاری نشست با دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن مرز سیران بند در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود.

بیگلری در ادامه سخنان خود به اتمام ساختمان بیمارستان 96 تختخوابی بانه نیز اشاره کرد و گفت: بایستی وزارت بهداشت هر چه سریعتر نسبت به تجهیز این بیمارستان اقدام کند.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این بیمارستان توسط وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته و تجهیز این بیمارستان هم بر عهده وزارت بهداشت است خاطرنشان کرد؛ وزارت بهداشت نسبت به تجهیز این بیمارستان تعجیل کند.

بیگلری همچنین به بیمارستان جدید الاحداث شهرستان سقز هم اشاره کرد و گفت: این بیمارستان نیز تا ظرف 9 ماه آینده تکمیل و به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم سقز و بانه در بخش پایانی سخنان خود از زحمات چندین ساله شهرداران استان کردستان بویژه حوزه انتخابی خود در سقز و بانه هم تقدیر کرد و گفت: در چند سال گذشته اقدامات خوبی از طرف شهرداری بانه و شهرهای اقماری این شهر صورت گرفته است که الحاق 433 هکتار حاشیه شهر  بانه به محدوده شهری  از جمله این اقدامات ارزنده در مدن مذکور است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات و اینکه استان کردستان دیگر فرصتی  برای آزمون و خطا ندارد از استاندار کردستان خواست تا برای انتخاب شهرداران جدید ساز و کارهایی در نظر گرفته شود تا افراد کارآمد و شایسته تر بعنوان شهرداران جدید انتخاب شوند.



برچسب ها :

بیگلریانتقادکمنطقه ویژه اقتصادی بانهعملیاتاحداثمنطقه آزادبازارچه رسمی سیران بندهمایش شهرداران کردستان؛ بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی