جمعه 6 مرداد 1396 / 11:05|کد خبر : 2714|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

کارخانه مونتاژ کولر گازی در بانه افتتاح می شود

کارخانه مونتاژ کولر گازی در بانه افتتاح می شود

فرماندار بانه با بیان اینکه این شهر ظرفیت مونتاژ برخی از کالاهای ورداتی از چین را دارد گفت: در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار، کارگاه مونتاژ کولر گازی همزمان با هفته دولت در شهرستان بانه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش آرباباخبر، محمد فلاحی، در همایش شهرداران استان کردستان که با حضور استاندار کردستان در هتل هاله شهر بانه برگزار شد؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار کارخانه تولید و مونتاژ کولرهای گازی همزمان با هفته دولت در بانه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه امروز بعنوان یک شهر تجاری بیشتر کالاها را از کشور چین که گاها بی کیفیت نیز هستند وارد می کند افزود:  همین بحث واردات موجب شده است که کارهای تولیدی در بانه طی چند سال اخیر کم رنگ و به فراموشی سپرده شود.

فلاحی خاطرنشان کرد؛ برای مقابله با ورود کالاهای بی کیفیت چینی به کشور؛ بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از ضروریات است که خوشبختانه با تدابیر و رایزنی هایی که در این زمینه صورت گرفته است توانستیم  کارخانه مونتاژ کولر گازی را با بهره گیری از ظرفیت  بخش خصوصی در شهرستان بانه ایجاد و راه اندازی کنیم.

فرماندار بانه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تولیدات کشاورزی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته بخش کشاورزی نیز به واسطه گرایش مردم به بازار کاذب تجارت و مبادلات مرزی به فراموشی سپرده شده بود که برای احیای این حوزه نیز اقداماتی در شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا می توان به تشکیل و فعال نمون ستادهای تفکیک اراضی ملی کشاورزی؛ ستاد توسعه باغات در اراضی شیب دار و همچنین غرص نهال درختان مثمر در مناطق جنگلی بانه با اولویت درختان بادام؛ سماق و گردو را از جمله این اقدامات در راستای احیای تولیدات کشاورزی در بانه برشمرد.

فلاحی؛ ظرفیت شهرستان بانه در عرصه صنایع دستی را نیز از جمله حوزه های فراموش شده در بانه عنوان کرد و گفت: برای احیا و ترویج صنایع دستی نیز اقدامات خوبی انجام شده است که می توان به فراهم کردن زمینه اعطای تسهیلات قرض الحسنه از طریق صندوق کار آفرینی امید به صاحبان مشاغل صنایع دستی با اولویت شالبافان آرمرده ای که از صنایع برتر در شهر بانه و حتی منطقه کردستان محسوب می شود و و همچنین ایجاد غرفه های مخصوص برای واگذاری به فعالان این حوزه اشاره کرد که این اقدامات در راستای تقویت و حمایت از صنایع دستی بانه در چند مدت گذشته است.

نماینده عالی دولت در بانه در ادامه سخنان خود به تکمیل و اتمام پروژه های سد عباس آباد؛ بیمارستان 96 تختخوابی بانه؛ پروژه 672 واحدی مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از این پروژه ها در حالی تکمیل و آماده بهره برداری شده است که بیش از هشت سال برای اتمام آن زمان صرف شده است.



برچسب ها :

فالاحی فرماندار بانهبانههمایش شهردارانتولیداشتغالکارخانه کولرگازیبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی