جمعه 6 مرداد 1396 / 12:09|کد خبر : 2715|گروه : اقتصادي

410 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری های کردستان در سال 96 است

410 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری های کردستان در سال 96 است

معاون منابع انسانی استاندار کردستان گفت:410 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری های استان کردستان در سال 96 است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛حسین فیروزی امروز در همایش استانی شهردارن استان کردستان که با حضور استاندار کردستان و در هتل هاله بانه برگزار شد؛ با اشاره به میزان بودجه عمرانی شهرداری های استان کردستان گفت: امسال بودجه عمرانی کل شهرداری های استان کردستان 410 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: شهرداران برای اینکه در اجرای پروژه های خود موفقیت بیشتری کسب کنند بایستی در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز تلاش کنند.

فیروزی؛ با تاکید بر بهره گیری از سرمایه بخش خصوصی در همه حوزه ها تصریح کرد: شهرداران بایستی تلاش کنند به اندازه ای که بودجه عمرانی برای آنها تخصیص یافته به همان اندازه و یا بیشتر مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی را در اجرای پروژه های خود جلب کنند.

معاون منابع انسانی استاندار کردستان تصریح کرد: ایجاد اشتغال؛ کمک به موضوع تولید؛ افزایش گردش پول و در نتیجه زیاد شدن ارزش افزوده و توسعه هر چه بیشتر شهر از برکات و آثار دیگر بهره گیری از سرمایه بخش خصوصی در پروژه های عمرانی شهرداری می باشد.

وی از شهرداران و شوراهای اسلامی دور چهارم نیز درخواست کرد که در یک ماه باقی مانده از دوران چهارساله خدمتشان نهایت استفاده را بکنند و در همین فرصت باقی مانده طرح های آماده خود را برای جلب مشارکت بخش خصوصی به مزایده بگذارند.

وی همچنین رسیدن به یک اجماع فکری و نظری توسط شوراها و سهرداران را در خصوص یک پروژه از دیگر عوامل جلب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برشمرد و گفت: شوراهای اسلامی دور پنجم بایست پس از انجام کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی کارشناسانه بر روی پروژه بعد از اینکه به اجماع فکری و نظری با شهرداری بر روی پروژه مذکور رسیدند آن را به مناقصه و مشارکت بگذارند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 70 درصد جمعیت استان کردستان در مناطق مختلف شهری استان زندگی می کنند افزود: با توجه به اینکه بیشتر مردم استان در شهرها زندگی می کنند لذا اهمیت کار شهرداران در توسعه و مدیریت شهری بیشتر می شود .

وی در پایان به توسعه روستاها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روستاها مرکز تولید هستند بایستی در توسعه و پیشرفت انان نیز تلاش کرد و در همین راستا از ظرفین بخش خصوصی  و مشارکت این بخش در توسعه روستاها استفاده کرد.



برچسب ها :

بودجهشهرداریاستان کردستانمعاون استاندار کردستانهمایش شهرداران استان کردستانبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی