دوشنبه 9 مرداد 1396 / 00:34|کد خبر : 2726|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

اختصاص بیش از 5 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی آموزش و پرورش بانه

اختصاص بیش از 5 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی آموزش و پرورش بانه

فرماندار بانه از تخصیص بیش از 5 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی این شهرستان به منظور اتمام پروژه های عمرانی آموزش و پرورش بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی؛ امروز در همایش مدیران مدارس شهرستان بانه که با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در سالن اجتماعات خوابگاه شبانه روزی حضرت رسول این شهرستان برگزار شد؛ با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان به لحاظ فضاهای آموزشی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، بیشترین رشد جمعیتی نفوس و مسکن و همچنین رشد جمعیت دانش آموزی استان کردستان مربوط به شهرستان بانه است.

وی افزود: با توجه به همین موضوع و عدم تناسب رشد جمعیتی بانه با زیرساخت های موجود در این شهرستان، لذا کمبودهایی را در حوزه های مختلف بویژه فضاهای آموزشی در بانه داریم.

فلاحی از تلاش خیرین در بحث مدرسه سازی نیز تقدیر کرد و گفت: علی رغم همه اقدامات خوبی که توسط خیرین مدرسه ساز طی چند سال گذشته در بانه صورت گرفته است بازهم فضاهای آموزشی موجود جوابگوی رشد جمعیت دانش آموزی در این شهرستان نیست.

فرماندار بانه تصریح کرد: امسال رشد جمعیت دانش آموزی در بانه 8 درصد است که بیشترین رشد جمعیتی دانش آموزان را در بین مدارس سایر شهرهای  استان کردستان دارد.

نماینده عالی دولت در بانه تصریح کرد: امسال به منظور اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام و مشارکتی آموزش و پرورش در شهرستان بانه بالغ بر 5 میلیارد تومان از محل کل اعتبارات تملک دارایی این شهرستان به این حوزه اختصاص یافته است.

فلاحی گفت: اگر چه اعتبار تخصیص یافته پاسخگوی کمبودهای شهرستان بانه در بحث احداث مدارس این شهرستان نیست اما به عنوان کمک هزینه ای که می تواند با مشارکت و کمک خیرین باری از مشکلات شهرستان در حوزه فضاهای آموزشی را برطرف کند خوب است.

وی آموزش و پرورش را محور توسعه و پیشرفت در هر کشور دانست و برای تحقق یافتن این مهم  به تاثیر و نقش معلمان در این زمینه تاکید کرد.

فلاحی از قشر فرهنگی بعنوان افرادی که از تاثیر نفوذ کلامی خوبی در بین آحاد جامعه بویژه قشر دانش آموز  یاد کرد و از آنها  درخواست کرد که فرهنگ کار و تولید را در بین دانش آموزان بیش از پیش نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد؛؛متاسفانه امروز دیدگاه جامعه و دانش آموزان به رشته های فنی؛ کشاورزی و صنعتی دیدگاه مثبتی نیست و گرایش آنان به سمت رشته های خدماتی بیشتر از رشته های فنی و سایر رشته هایی است که با کار و تولید مرتبط هستند.

فرماندار بانه معضل اساسی کشور در وضعیت کنونی را بیکاری دانست و از مدیران مدارس خواست تا با دقت بیشتری در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان ورود پیدا کنند و فکر گرایش به رشته هایی که فنی و مرتبط با تولید باشد ترویج دهند.



برچسب ها :

فرماندار بانهآموزش و پرورش بانهکمبود فضای آموزشیبانهآرباباخبرپروزه های عمرانی آموزش و پرورش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی